۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۹۵۷
امام جمعه شهر ری:

وحدت از عوامل حفظ اسلام در مقابل دشمن مشترک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ری گفت: هفته وحدت به این معنی نیست که شیعه از اعتقادات خود دست بردارد زیرا مسأله امامت و ولایت اصلی خدشه‌ناپذیر در اعتقادات شیعه است، ما به دلیل داشتن دشمن مشترک و حفظ اسلام از خطر نیاز به وحدت با یکدیگر داریم.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز با دعوت مردم به تقوی الهی گفت: حضرت مسیح(ع) می‌فرمایند: قلوب و دلهای خود را جایگاه تقوی قرار دهید زیرا دل جای خدا است و نباید غیر از خدا در دل وارد شود، زمانی‌که در دل انسان غریبه و نامحرم چون شهوات و دنیا دوستی وارد شود خداوند از دل می‌رود.

 

وی افزود: با اشاره به چهارمین فراز از دعای مکارم الااخلاق گفت: ما در این دعا از خداوند می‌خواهیم که اعمال ما را احسن اعمال قرار دهد، عمل از نیت سرچشمه و رنگ می‌گیرد، اگر بخواهیم عمل ما بهترین و برترین باشد یکی از نشانه‌های آن خالص کردن عمل برای خدا است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به هماهنگی گفتار و عمل به عنوان یکی از نشانه‌های برتری عمل عنوان کرد: قرآن به شدت کسانی‌ را که گفتار و اعمال آنها متفاوت است سرزنش کرده است، امیرمومنان(ع) فرمودند: برادران دینی ما کسانی هستند که گفتار و اعمال آنها با هم سنخیت داشته باشد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: مردم با عمل خود به دین دعوت کنید، برخی از مردم دیگران را به نیکی دعوت کرده اما خود را فراموش می‌کنند، یا در بیان بسیار زیبا سخن گفته اما در عمل بسیار بد عمل می‌کنند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به یکی دیگر از نشانه‌های برتری عمل اظهار داشت: عمل با معرفت از اعمال برتر است زیرا خداوند اعمال جاهلانه را نمی‌پذیرد، هیچ حرکتی نباید بدون معرفت انجام شود، عمل با بصیرت و آگاهی مورد پذیرش الهی است، به همین دلیل یک رکعت نماز عالم برتر از هزار رکعت نماز انسان جاهل است.

 

وحدت از عوامل حفظ اسلام در مقابل دشمن مشترک است

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مناسبت هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بیان داشت: هفته وحدت به این معنی نیست که شیعه از اعتقادات خود دست بردارد زیرا مساله امامت و ولایت اصلی خدشه‌ناپذیر در اعتقادات شیعه است، ما به دلیل داشتن دشمن مشترک و حفظ اسلام از خطر نیاز به وحدت با یکدیگر داریم.

 

وی افزود: امروز شیعه و سنی به دلیل دشمن مشترک چون داعش، القاعده و تکفیری‌ها به عنوان آلت دست دشمنان اسلام باید با وحدت و هماهنگ در مقابل آنها ایستادگی کنند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه ابراز کرد: بر اساس همین دشمن مشترک وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت دولت و ملت مورد نظر قرار گرفته و بر خلاف آن رفتار کردن حرام است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز 17 دی به عنوان روز کشف حجاب توسط رضاخان گفت: رضاخان از سوی اجانب ماموریت پیدا کرده بود ایران را بی‌دین کند نخستین قدم او نیز مساله کشف حجاب بود و در این راستا چه مصائب و جنایاتی را مرتکب شده و چه زنانی از غصه دق کرده و مردند.

 

وی با اشاره به قدم‌های دیگر رضاخان در بی‌دین کردن ایران اظهار داشت: مبارزه با روحانیت و مقابله با عزاداری سیدالشهداء(ع) از دیگر اهداف رضاخان در بی‌دین کردن ایران بود.

 

امام جمعه شهرری با طرح این سوال که آیا کسانی که امروز بی‌حجاب یا بدحجاب در جامعه ظاهر می‌شوند اعلام می‌کنند که ما هم راه رضاخان را دنبال می‌کنیم، بیان داشت: ما به این مسأله اعتقاد نداریم بلکه بسیاری از این افراد معتقد و دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند به طور قطع این اعمال آنها بر اساس غفلت است.

 

بدحجاب‌ها یا بی‌حجاب‌ها به دین و دنیای خود و دیگران صدمه می‌زنند

وی افزود: اما حرف ما این است که کسانی که با بی‌حجابی یا بدحجابی در جامعه ظاهر می‌شوند به دین و دنیای خود و دیگران صدمه می‌زنند و بسیاری از خانواده‌ها به همین دلیل متلاشی می‌شود و این ظلم است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مناسبت سالروز 18 دی ماه گفت: این روز که در پیش داریم سالگرد قیام مردم شهر ری در سال 56 است بی‌تردید شهدای این واقعه  "السابقون السابقون" هستند، کسانی که در روز سیاهی و ستم‌شاهی مبارزه کردند به طور قطع با کسانی‌که در جبهه جنگ جنگیدند متفاوت هستند اگر چه هر دو مهجور می‌باشن، خوب است به عنوان یوم‌الله مردم شهرری این روز را بزرگ دارند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سالروز قیام  19 دی عنوان کرد: در این روز به دلیل اهانت عوامل شاه به امام راحل زمینه و منشا نابودی نظام 2500 ساله شاهنشاهی با انقلاب مردمی در بسیاری از شهرهای ایران فراهم شد و همین حرکت سبب سقوط شاه شد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در عرصه خارجی با مثال زدن سقوط شاه اظهار داشت: شد امروز نیز در بحرین یک عالم و روحانی که نماد آن شیخ سلمان است را دستگیر و مردم در مخالفت بر این اقدام تظاهرات کردند رژیم آل خلیفه تظاهرات را سرکوب کرده است همه این دولتها از انقلاب ایران عبرت بگیرند که نمی‌شود با مظاهر دین مقابله کرد امید که این حرکت سبب شود که دولت بحرین ساقط شده و مردم نجات پیدا کنند.

 

مرجعیت شیعه در پیروزی عراق بر داعش نقش بزرگی دارد

وی با اشاره به موفیت و پیروزی اخیر مردم عراق بر گروه داعش ابراز کرد: داعش دنبال تصرف بغداد بود اما امروز موصل را نیز از دست داده و در بین خودشان درگیری و کشتار به وجود آمده است که در کنار آن از ناحیه نیروهای بسیجی و مردم نیز آسیب فراوان می‌بینند، این نقش مرجعیت شیعه را نشان می‌دهد.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به شهادت سردار شهید تقوی خاطرنشان کرد:  شهید تقوی فرزند شهید و برادر شهید بود و خود نیز از مسئولان و فرماندهان در دوران دفاع مقدس بود، امروز نیز بعد از این همه جانبازی در دفاع از عتبات و حرم امام حسن عسگری(ع) به شهادت رسید که یاد و نام او را گرامی می‌داریم./807/پ201/ب6

ارسال نظرات