۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۲۷۲

معرفی برترین‌های سی‌وهفتمین دوره آزمون تخصصی مفاهیم قرآن آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ نفرات برتر مرحله استانی سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در آذربایجان غربی مشخص و اعلام شد.
حجت الاسلام اصغرنژاد

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور چهارم دی ماه در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

 

وی افزود: در این دوره از رقابت های قرآنی 65 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در رده سنی بزرگسالان و در دو گروه خواهران و برادران شرکت داشتند.

 

حجت الاسلام اصغر نژاد افزود: سؤالات مرحله استانی آزمون تخصصی قرآن کریم از ابتدای سوره مبارکه مائده تا پایان سوره اعراف از تفسیر نمونه تألیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی طرح شده بود که 70 سؤال تستی و 5 سؤال  تشریحی با مجموع 240 نمره را شامل می شد. 

 

وی گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی پنج نفر از برگزیدگان هر دو گروه برادران و خواهران به شرط کسب حداقل 70 درصد نمره آزمون برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می شدند که متأسفانه از آذربایجان غربی فقط سه نفر از خواهران و برادران موفق به کسب امتیاز بالای 70 درصد شده اند. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: اسماعیل قلی نژاد از ارومیه با 179 امتیاز و نعمت قره خانی از شوط با 5/174 امتیاز به عنوان نفرات اول و دوم گروه برادران انتخاب شدند.

 

وی افزود: در گروه خواهران مریم محمدی قلعه جوق از تکاب تنها شرکت کننده ای بود که با کسب امتیاز 5/202 توانست به مرحله کشوری آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم راه یابد.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد افزود: مرحله کشوری آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم دارای مرحله مقدماتی و نهایی است که شانزدهم و هفدهم بهمن ماه برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: سؤالات مرحله کشوری آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم از ابتدای سوره مائده تا پایان سوره الانفال تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی و از حرف دال تا زاع کتاب قاموس نامه آیت الله سید علی اکبر قریشی طرح خواهد شد.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد گفت: آزمون دارای یکصد سؤال تستی سه نمره ای و ده سؤال تشریحی پنج نمره ای خواهد بود. 

 

وی در پایان گفت: در مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی قرآن کریم 28 هزار و 578 نفر نام نویسی کرده که از این تعداد یک هزار و 550 نفر در آزمون شرکت کرده بودند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات