۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۲۹۰
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

رهبر معظم انقلاب مبشر وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مبشر وحدت و نماد همگرایی جهان اسلام است، گفت: مسلمانان می‌توانند حول بیانات رهبر معظم انقلاب با همدیگر متحد شوند و با دشمن شناسی جلوی تضعیف نظام اسلامی را گرفته و بر اقتدار امت اسلام بیفزایند.
آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در بوشهر در بازديد از جزيره شيف

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت در آیات قرآن اظهار داشت: طبق قواعد اصولی امر به شیء، نهی از ضد آن نیز هست اما خداوند متعال با توجه به اهمیت مسأله وحدت به آن امر کرده و در ادامه آیه مسلمانان را از تفرقه نهی فرموده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری، امام و رهبر معظم انقلاب را مبشر وحدت خواند و تأکید کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نماد همگرایی جهان اسلام هستند از این‌رو تمام مسلمانان می‌توانند حول بیانات ایشان با همدیگر متحد باشند و در داخل نیز با دشمن شناسی مسأله وحدت را رعایت کنند و جلو تضعیف نظام اسلامی را گرفته و بر اقتدار امت اسلام بیفزایند.

 

وی با بیان آیه «واعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا» خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص)‌ و اهل بیت(ع) بر حفظ وحدت تأکید داشتند زیرا «یدالله مع الجماعه» قدرت اسلام در جماعت و هم‌افزایی و ضعف اسلام در تفرقه و اختلاف است.

 

وی بیان داشت: تمام دشمنان از صدر اسلام تا به امروز برای مقابله با مسلمانان از تفرقه و اختلاف امت اسلامی بهره برده‌اند زیرا به تجربه ثابت شده است که در صورت اتحاد مسلمانان هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابلش ایستادگی کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری، وحدت را اقتدار آفرین خواند و تصریح کرد: دشمنان امروز اسلام نیز به قدرت مسلمانان پی برده‌اند از این‌رو با ابزارهای مختلف همچون پروژه «اسلام علیه اسلام» از قدرت مسلمانان برای شکستن اسلام سوءاستفاده می‌کنند.

 

وی به اسلام‌های انحرافی اشاره کرد و گفت: مستکبران و سلطه‌گران با ایجاد اسلام‌های انحرافی در عرصه معرفتی و عملی قصد دارند با اسلام واقعی مبارزه کنند چنان که امروزه با هدف اسلام‌ هراسی و نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام در قالب گروه‌های تکفیری و سلفی معرفی می‌شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: هوشیاری، بصیرت و دشمن شناسی موجب می‌شود که مسلمانان به دام تفرقه و اختلاف دچار نشوند همانگونه که انقلاب اسلامی با جوهره اسلام نابی که داشت از ابتدا به دنبال وحدت مسلمانان بوده است برخلاف بسیاری از کشورهای اسلامی که به اسم اسلام از اختلاف و تفرقه حمایت کرده و در این راه هزینه می‌کنند./908/ت302/ی

ارسال نظرات