۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۳۷۰

آثار مناسبتی بوستان کتاب با موضوع هفته وحدت

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه بوستان کتاب در موضوع وحدت و در موضوع پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام آثار مختلفی ارائه کرده است.
بوستان کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوستان کتاب، مهدی محدثی، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب گفت: کتاب هایی که مؤسسه بوستان کتاب در موضوع هفته وحدت و دیدگاه مشترک عقیدتی شیعه و اهل سنت چاپ و منتشر کرده ، به بیش از 10 عنوان می رسد. همچنین تعداد آثار بوستان کتاب درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام ، حدود 60 عنوان می باشد.

 

مهدی محدثی مباحث کتاب های چاپ شده با موضوع هفته وحدت را عمدتا  زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیدگاه شیعه و سنی برشمرد و افزود: کتاب های مناسبت هفته وحدت، دیدگاه شیعه و اهل سنت را حول محور اهل بیت علیهم السلام بررسی کرده و مشترکات را برشمرده است ؛ برخی از این کتاب ها عبارتند از: امام حسن و امام حسین علیهما السلام در روایات اهل سنت، اهل بیت علیهم السلام محور وحدت، شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت، زیارت حضرت رضا علیه السلام به روایت اهل سنت، بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت، مصلح جهانی از دیدگاه شیعه و اهل سنت.

 

وی همچنین درخصوص کتاب های راجع به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تصریح کرد: کتاب هایی که بوستان کتاب درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم چاپ و منتشر کرده، به موضوعاتی مثل زندگانی، سیره اجتماعی، معرفی الگوهای رفتاری، اصحاب و یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پرداخته و این آثار را در سه گروه مخاطب: تخصصی(طلاب و دانشجویان)، عمومی و کودک و نوجوان عرضه کرده است.

 

محدثی در ادامه به تعدد چاپ برخی از این آثار اشاره کرد و گفت: برخی از این آثار همچون فروغ ابدیت؛ تالیف آیت الله سبحانی با 33 چاپ و تاریخ انبیا؛ تالیف آیت الله رسولی محلاتی با 29 چاپ و نیز تعدادی از کتاب های کودک و نوجوان دراین موضوع به چاپ های متعددی رسیده و این امر، نشان دهنده آن است که هنوز هم کام مردم ما، تشنه معارف ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم است ./998/د103/ق

ارسال نظرات