۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۳۷۸

انتشار کتاب «بچه‌های عاشورا»

خبرگزاری رسا ـ کتاب نمایشنامه «بچه‌های عاشورا» از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.
 کتاب «بچه‌هاي عاشورا»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سروش، کتاب نمایشنامه «بچه های عاشورا» تألیف منوچهر اکبرلو با تصویرگری هدی عظیمی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

 

کتاب نمایشنامه «بچه های عاشورا» روایتگر بچه های محله بالا و محله پایین است که با هم دچار اختلاف هستند و هر بار به بهانه ای با هم درگیر می شوند. یک بار که بچه های بالا و بچه های پایین قصد لشکرکشی داشتند حاج قاسم به آنها پیشنهاد می دهد که به جای این کار یک مراسم تعزینه برپا کنند و بعد از آن هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند. بچه ها نیز تصمیم می گیرند که تعزیه را انجام دهند و همین اجرای تعزیه باعث حل و فصل شدن اختلافات آنان نیز می شود.

 

در این کتاب کودکان طی نمایش ماجرای طنز کودکانه با جذابیت های هنر جدی قدیمی و مردمی تعزیه خوانی نیز آشنا می شوند ضمن آنکه اشعار تعزیه موجود در کتاب همگی از نسخه های معتبر مجالس مختلف، مناسب با موضوع نمایشنامه، انتخاب و در برخی موارد به صورت ساده بیان شده اند.

 

چاپ نخست این کتاب در 40 صفحه تمام گلاسه رنگی با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت 45000 ریال از سوی انتشارات سروش برای کودکان و نوجوانان علاقمند به نمایشنامه نویسی چاپ شده است.

 

منوچهر اکبرلو از نویسندگان، منتقدان و هنرمندان شناخته شده در عرصه نمایش است که پیش از این آثار متعددی در حوزه نمایشنامه نویسی از وی منتشر شده است.

 

براساس همین گزارش روز گذشته کتاب نمایشنامه «روشنایی های شهر» وی از سوی انتشارات سروش منتشر و اطلاع رسانی شد و اثر دیگری وی با عنوان "در را باز کنید" نیز در همین انتشارات در مراحل نهایی انتشار قرار دارد.

 

علاقمندان برای تهیه این کتاب ها به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 تماس حاصل نمایند.

 

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 ( 20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

 

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir امکان پذیر است./998/د102/ق

ارسال نظرات