۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۴۳۴
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

بیداری امت اسلامی راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که دشمنان همواره به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی بوده و هستند، گفت: بیداری امت اسلامی بهترین راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: آیات بسیاری که در باب وحدت و اتحاد مسلمانان در قرآن کریم آمده از جمله آیه 103 سوره آل عمران که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» نشان می‌دهد که نخستین دستور اتحاد امت اسلامی از سوی خداوند صادر گردیده است به همین دلیل می‌توان گفت منادی اصلی وحدت، خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که نقاط مشترک مذاهب اسلامی زیاد است که در رأس آنها توحید خداوند و سپس نبوت پیامبر اکرم(ص) قرار دارد، افزود: به همین دلیل این ایام باتوجه به ولادت نبی مکرم اسلام بهترین فرصت برای وحدت مسلمین است.

 

وی در ادامه گفت: هفته وحدت نوری بود که از طرف خداوند به قلب امام راحل نازل شد و ایشان این هفته را برای مقابله با استکبار جهانی پایه گذاری کرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که حدود 40 درصد جمعیت استان را اهل تسنن تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: به یقین همزیستی مسالمت آمیز در سایه دستورات و سنت پیغمبر اسلام(ص) می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی در بین مسلمانان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که دشمنان همواره به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی بوده و هستند، تصریح کرد: بیداری امت اسلامی بهترین راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: وحدت به معنای ایجاد یک مذهب و حذف سایر مذاهب نخواهد بود و پرداختن به مباحث اعتقادی در مجامع علمی و بررسی دقیق ادله و اسناد هر مذهب هیچ‌گونه منافاتی با وحدت مسلمانان نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام ملکی گفت: پیروی از سیره پیامبر(ص) و آموزه‌های قرآن کریم نجات بخش زندگی ما در دنیای کنونی و خنثی کننده تمامی توطئه ها خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان در پایان افزود: حال که گروه های تکفیری امثال داعش سعی در تخریب چهره اسلام دارند و حتی اعمال تروریستی را جزء آیین و مذهب خود می‌دانند، ضرورت اتحاد مسلمانان جهت دفاع از چهره نورانی رسول گرامی اسلام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات