۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۵۱۵
علمای بحرین تأکید کردند؛

انحطاط اخلاقی مفتی اهل سنت بحرین سبب توهین به آیت الله سیستانی است

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین در واکنش به سخنان توهین آمیز مفتی اهل سنت بیان داشتند که انحطاط اخلاقی مفتی اهل سنت بحرین سبب توهین به آیت الله سیستانی است.
آيت الله سيدعلي سيستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین امروز طی بیانیه‎ای اقدام یکی از مفتی‎های اهل سنت این کشور در توهین به حضرت آیت الله سیستانی را محکوم کردند.


در این بیانیه آمده است: انحطاط اخلاقی و رذالت مزدوری همانند ناجی العربی سبب شده است که به خود اجازه توهین به قامت بلندی در آسمان علم، فضیلت، زهد و کرامت همچون حضرت آیت الله سید علی سیستانی را بدهد.


علمای بحرینی در بیانیه خود تاکید کردند که این اهانت تنها مرتبه و درجه این عالم بزرگوار را افزایش داده و عامل آن را به سقوط و انحطاط بیشتر می‌کشاند.


گفتنی است ناجی العربی مؤسس تجمع وحدت ملی، در خطبه‌های نماز جمعه بحرین طی سخنانی به مراجع تقلید از جمله حضرت آیت الله سیستانی اهانت کرده و خشم مردم این کشور را برانگیخت.


وی که از مدافعان شدید رژیم آل خلیفه است، در خطبه نماز جمعه گفت: حکومت نباید به تهدید برخی از دشمنان بحرین در خارج و داخل گوش فرا دهد. آنان اشخاصی هستند که خود را مرجع عالی دینی می دانند. من به این گونه اشخاص به ویژه سیستانی می گویم در امور بحرین دخالت نکن.


مفتی اهل سنت در بحرین، از حضرت آیت الله سیستانی خواست از مرجعیت کناره گیری و از مردم عراق و بحرین عذرخواهی کند./994/ب902/د

ارسال نظرات