۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۵۹۰
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی غربی خانواده ها را ارزش های دینی دور می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرهنگ غربی نمی تواند مبنای خوبی برای سبک زندگی در کشورمان باشد، گفت: سبک زندگی غربی موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.
سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه تبیین سبک زندگی دینی در این شهرستان با اشاره به مقوله سبک زندگی در جامعه، گفت: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) باید به عنوان الگویی مناسب در جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان این که سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام در بعد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی الگویی مناسب برای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: تنها با بهره گیری از سیره عملی پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین می توانیم به تعالی و سعادت دست یابیم.

 

حجت الاسلام آقاجانی با تأکید براین که در ارائه سبک زندگی باید از شعار زدگی به شدت پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: الگوی زندگی برگرفته از ارزش های اسلامی می تواند بهترین الگو برای جامعه دینی باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که باید تلاش کنیم تا سبک زندگی در جامعه امروز تغییر کند، تصریح کرد: متأسفانه سبک امروز زندگی در جامعه ما با الگوی دینی فاصله دارد.

 

وی با بیان این که خانواده ها باید از الگو گرفتن سبک های غربی به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: سبک زندگی غربی خانواده ها را ارزش های دینی دور می کند و سبک زندگی مادی سوق می دهد.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که فرهنگ غربی نمی تواند مبنای خوبی برای سبک زندگی در کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اخلاق و ادب در سبک زندگی مدرن با وجود اشتراک در صورت الفاظ، اما تفاوتی مبنایی با اخلاق و ادب در سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارد، تصریح کرد: بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) و بزرگان دینی می تواند بهترین الگو برای اصلاح ساختاری سبک زندگی باشد.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که متأسفانه فرهنگی غلط غربی امروز با رنگ و لعاب عامه پسند در جامعه اسلامی ترویج می شود، خاطرنشان کرد: باید با ارائه الگویی مناسب به خانواده ها مانع از گسترش بیش از حد سبک غلط زندگی غربی در جامعه اسلامی شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که متأسفانه بخشی از جامعه جوان کشورمان شیفته فرهنگ منحط غربی شده اند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم فرهنگ بیگانه بیش از این در بنیان خانواده ها نفوذ کند.

 

حجت الاسلام آقاجانی فرهنگ غربی را خطر بزرگی برای خانواده ها دانست و بیان داشت:  ارزش های متعالی و سعادت بخش اسلام ناب باید به شیوه ای صحیح و تأثیرگذار در خانواده های ایرانی ترویج شود تا دیگر جایی برای نفوذ فرهنگ منحرف غربی باقی نماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سبک زندگی درست و صحیح زندگی خودمان را باید از زندگانی ائمه(ع) بجوییم، گفت: اگر می خواهیم سبک زندگی امامی را در مسیر زندگیمان پیاده کنیم باید زندگی آن امام بزرگوار را مطالعه کنیم تا سبک زندگی آن بزرگوار را پیدا کنید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات