۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۶۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از کتاب نصف گمشده در هشترود، اعلام فراخوان مقاله به همایش ملی «اندیشه‌های آیت‌الله شهید مدنی» و فراخوان ارسال مقاله «ایران و چالش های حقوق بین المللی» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود در آیین رونمایی کتاب نصف گمشده با بیان این‌که آثار هنری علاوه بر خود هنرمند، محل زندگی وی را نیز پرآوازه می کند، گفت: این جلوه گری آثار فضا را برای حضور دیگر جوانان در عرصه هنر نیز آماده می کند.


وی با موظف خواندن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی، هنری، افزود: هنرمندان و فعالان فرهنگی هویت فرهنگی ما را شکل می دهند. اگر تمدن چندین هزار ساله ایران امروز در جهان شناخته شده به برکت نظام جمهوری اسلامی و جنبش علمی و فرهنگی هنرمندان و فعالان عرصه علمی و فرهنگی کشور است.


گفتنی است، محمدشکری فرد متولد 1370 و دانشجوی دانشگاه پیام نور هشترود است که رتبه های متعدد کشوری و استانی و رتبه برتر جشنواره خوارزمی  را در کارنامه هنری خود دارد که مجموعه شعر «نصف گمشده» شامل غزل های عاشقانه و عارفانه وی نیز در این آیین رونمایی شد.


همایش ملی «اندیشه‌های آیت‌الله شهید مدنی» برگزار می‌شود


حجت‌الاسلام عمران عباسپور، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از برگزاری همایش ملی اندیشه‌های آیت‌الله شهید مدنی در دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: محورهای  این همایش در دو بخش هنری و علمی است که بخش هنری شامل زیست‌نامه شهید، مشایخ و اساتید و شاگران ایشان است و در قالب کلیپ، داستان و نمایش قابل عرضه خواهد بود.


دبیر علمی این همایش ادامه داد: محور علمی نیز مشتمل بر اندیشه‌های فقهی، اصولی، اخلاقی شهید مدنی، سیره عملی شهید مدنی در تعلیم و تربیت، بصیرت سیاسی شهید مدنی و مقام عرفانی ایشان است که علاقه‌مندان می‌توانند در قالب مقاله به ارائه آثار بپردازند.


حجت‌الاسلام عباسپور مهلت ارسال آثار را تا 25 بهمن سال‌جاری عنوان کرد و افزود: زمان برگزاری همایش 11 اسفند ماه امسال و مکان برگزاری کیلومتر 35 جاده تبریز آذرشهر، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، آمفی تئاتر علوم پایه دانشگاه خواهد بود که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار می‌توانند به آدرس thoughtmadani.azaruniv.edu  و
thoughtmadani@azaruniv.edu  مراجعه کنند.


گفتنی است، این همایش ملی به همت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و با همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام‌نور آذرشهر، ممقان و گوگان برگزار می‌شود.


فراخوان ارسال مقاله به همایش «ایران و چالش های حقوق بین المللی
»



محمدرضا ولی لو، دبیر علمی همایش ملی «ایران و چالش های حقوق بین المللی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این همایش در 11 محور در موضوعات متنوع از جمله چالش های حقوق بین المللی عمومی و خصوصی، حقوق بین المللی کیفری و حقوق تجاری - اقتصادی بین المللی برگزار می شود.


وی هدف اصلی از برگزاری این همایش را شناسایی علل و عوامل این چالش ها و تبیین راه حل های عملی و سودمند برای و پیشنهادهای کاربردی برای گذار اعلام کرد و افزود: چالش های حقوق مالکیت معنوی، حقوق روابط بین الملل، حقوق هسته ای، محیط زیست، وکالت در نظام بین المللی، اسلام با حقوق بین الملل، بین الملل بشر و حقوق انرژی از دیگر موضوع های این همایش است.


ولی‌لو ادامه داد: گسترش روابط و تعاملات بین المللی بین اعضای جامعه بین المللی در حوزه های مختلف و تنظیم این مناسبات، ضرورت توجه به موازین حقوق بین المللی، رعایت و اجرای دقیق این هنجار ها و موازین به عنوان ضامن حفظ نظم عمومی بین المللی و تضمین رعایت و اجرای آن ها از دیگر اهداف این همایش است.


وی با بیان این‌که این همایش اسفند ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار می شود گفت: علاقه‌مندان می توانند مقالات خود را تا 25 بهمن به دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه ارسال وبرای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی
www.iau-maragheh.ac.ir مراجعه کنند./935/د101/ب4

ارسال نظرات