۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۶۷۵
با حضور علمای شیعه و اهل تسنن؛

همایش رحمة للعالمین در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت، همایش «رحمة للعالمین» با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و اهل تسنن در مشهد برگزار شد.
همايش رحمه للعالمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت، گردهمایی بزرگ علمای شیعه و اهل تسنن خراسان با عنوان «رحمة للعالمین»، صبح امروز در اردوگاه مازندران مشهد مقدس برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام فرجام، مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ضمن خیرمقدم به علمای اهل سنت و شیعه حاضر در این همایش، به لزوم حفظ وحدت و تلاش علمای دین بر جلوگیری از ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت: علمای دین برای مقابله با تفکرات انحرافی، برای از بین بردن زمینه‌های این تفکرات افراطی باید هر عامل مخالف و ضد وحدت را بشناسند.

 

وی ادامه داد: آنچه بلای جان جوانان و جامعه اسلامی‌شده این است که اگر در آن‌طرف فکر تکفیر، تفسیق و متهم کردن به رفض است، کسی که می‌تواند با این اتهام مقابله کنند، شما علما هستید، کسانی که می‌توانند جلوی توهین به مقدسات مسلمانان را بگیرند نیز علمای دین هستند.

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اتحاد و انسجام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: فتوای صریح و روشن ایشان در سفر به کردستان این بود که اهانت به مقدسات برادران اهل سنت حرام شرعی است؛ علما باید تفکر و زمینه تفرقه را شناسایی کنند، عوامل را از بین ببرید و آن اقتدار ملی، اقتدار دینی، شوکت، عظمت و عزت جامعه اسلامی را در جامعه حفظ کرده و اگر در بعضی موقعیت‌ها ازدست‌رفته، بازگرداند.

 

وی به برخی محورهای تفرقه اشاره و بیان کرد: اراده  نظام اسلامی در همه ارکان خود بر مقابله با تفرق و برخورد با عوامل اختلاف انگیز است؛ اگر شما در خبرها می‌شنوید که در فلان مجموعه‌های اختلاف انگیز در داخل کشور برخورد شده و این پایگاه‌های سخن‌پراکنی که جز تحریک عواطف و احساسات مجموعه‌های دینی کاری ندارند، نظام با این‌ها برخورد کرده است.

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش بابیان این‌که اتحاد و انسجام اسلامی به معنای تأکید بر مشترکات دین است، گفت:  تأکید پیامبر (ص) بر امت واحده را باید به‌عنوان یک اصل مهم در تشکیل امت اسلامی دانست و باید مبنای دیدگاه‌های تقریبی برای اعتلا و عزت مسلمانان در دوران و تاریخ حاضر قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این‌که نظرات اختلافی در همه نظریات وجود دارد، خاطرنشان کرد: باوجود مشترکات، دشمنی قدار و آماده برای ضربه زدن به مسلمانان وجود دارد اما آن‌چنان نیستند که بتوانند مسلمانان را از هم دور کنند.

 

رشیدیان ادامه داد: شرایط جهان اسلام در ابعاد گوناگون اقتضا می‌کند تا موضوع وحدت، بیداری و نجات جهان اسلام را بیش‌ازپیش در آحاد مسلمانان و دولت‌های آنان تعمیق بخشیم.

 

وی یادآور شد: آمریکا در تلاش است با دستاویز قرار دادن هر موضوع کوچکی بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و به آن دامن بزند، تلاش می‌کنند به اسم مسلمانان به این اختلافات دامن بزنند و ضمن حمایت از دولت غاصب و جعلی رژیم صهیونیستی، از اقدامات جنایت‌کارانه آنان در فلسطین حمایت می‌کنند.

 

گفتنی است، در این همایش، حجت‌الاسلام مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، آیت‌الله قاضی‌زاده و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی نیز حضور داشتند./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات