۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۷۰۳

تظاهرات 30 هزار نفری مردم آلمان در اعتراض به راهپیمایی‎های ضد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ 30 هزار نفر از مردم آلمان در اعتراض به برگزاری راهپیمایی‎های ضد اسلامی که به تازگی به صورت هفتگی برگزار می شود، در سراسر این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم آلمان در اعتراض به راهپيمايي هاي اسلام ستيزانه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، 30 هزار نفر از مردم آلمان در اعتراض به برگزاری راهپیمایی‎های ضد اسلامی که به تازگی به صورت هفتگی برگزار می شود، در سراسر این کشور تظاهرات کردند.
 
تظاهرات کنندگان در شهرهای برلین، اشتوتگارت، کلن، روستوک و درسدن به خیابان ها ریختند تا اعتراض خود را نسبت به اسلام و بیگانه ستیزی اعلام کنند.
 
شرکت اتوموبیل سازی فولکس واگن نیز در اعتراض به راهپیمایی های اسلام ستیزانه در این کشور چراغ های کارخانه خود در شهر درسدن را خاموش کرده و در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت هوادار "یک جامعه باز، آزاد و دموکراتیک" است.  
 
در شهر اشتوتگارت در جنوب غربی آلمان نیز 8 هزار آلمانی به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را به هرگونه اقدام اسلام ستیزانه اعلام کردند.
 
فریتز کوهن، شهردار اشتوتگارت اعلام کرد که برپایی چنین تظاهرات گسترده ای در این شهر پیام روشنی در حمایت از یکپارچگی اجتماعی است.
 
شهردار شهر اشتوتگارت آلمان همچنین به هواداران و شرکت کنندگان در راهپیمایی های اسلام ستیزانه هشدار داد که در دام "هواداران و عناصر نئونازی های راستگرا" نیفتند.
 
چراغ بسیاری از ساختمان های شهر کلن آلمان و از جمله کلیسای جامع کلن، که یکی از ابنیه تاریخی مشهور این کشور محسوب می شود نیز به نشانه اعتراض خاموش شد./990/ب902/ک
ارسال نظرات