۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۹۰۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم:

بصریت افزایی جامعه ماهیت نهضت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با توضیح شرایط شکل گیری قیام 19 دی سال 56 گفت: بصریت افزایی و آگاهی دهی ماهیت نهضت اسلامی و قرآنی است.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري مديرکل تبليغات اسلامي استان قم
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ریشه واقعه نوزده را در پانزده خرداد سال 42 گفت: واقعه نوزده دی تداوم حرکت امام خمینی (ره) در 15 خرداد سال 42 بود؛ پانزده خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی بود که توسط روحانیون و دیگر اقشار مردم در قم، ورامین و شیراز اعتراضات مردمی شروع شد و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم تبعید امام به ترکیه و بعد نجف را مانع از خاموش شدن آتش انقلاب دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) حرکت انقلاب را حتی در تبعید پیگیری کردند و به مناسبت های مختلف صحبت می کردند و موضع می گرفتند و با اقشار مختلف مردم به انواع گوناگون ارتباط مستقیم و غیر مستقیم داشتند.
 
حجت الاسلام اسکندری درباره نقش روحانیت افزود: پیام های دریافتی رهبر کبیر انقلاب توسط روحانیون مبلغ به تمام مردم ایران منتقل می شد و این باعث شد تا شاه ملعون همواره فشار وارده از سمت امام خمینی (ره) و روحانیت را بر خود احساس کند.
 
وی با اشاره به شهادت آیت الله شهید سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل به منظور وارد کردن حس یأس و ناامیدی به امام خمینی و ملت مبارز اظهار داشت: در مجالس سیاسی و اجتماعی آیت الله مصطفی خمینی را ادامه دهنده راه امام خمینی می دانستند و با شهادت این روحانی عالیقدر سعی کردند امید مردم برای ادامه راه مبارزاتی امام خمینی (ره) را از بین ببرند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با توجه به لایه های تبلیغی شکل گرفته توسط مرجعیت و روحانیت در تبدیل تهدید دشمن به فرصت برای مخالفان رژیم گفت: مبلغین، روحانیون، دانشجویان و حتی بازاریان از شهادت آیت الله مصطفی خمینی ضمن ابراز تأسف عمیق از شهادت این بزرگوار استفاده خوبی جهت به کار بردن علنی نام امام خمینی در مجالس و محافل علنی کردند و این باعث شد تا دوباره رژیم در صدد از بین بردن فضای اعتراضی مردم برآید.
 
حجت الاسلام اسکندری چاپ مقاله توسط رژیم ستم شاهی در روزنامه اطلاعات را به جرقه ای شبیه دانست که آتش انقلاب اسلامی را روشن کرد و افزود: توهین و جسارت به مرجعیت به ویژه امام خمینی (ره) باعث واکنش شدید علما، مراجع، حوزه علمیه، مردم و دانشجویان شد تا افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) اوج بگیرد و به رو در رویی همه جانبه بین مردم و رژیم منجر شود.
 
وی پیشتازی علما و روحانیون را در حرکت های منبعث از آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سالم ترین حرکت هایی که در داخل و خارج از ایران در طول غیبت کبرای امام زمان شکل گرفته و رنگ و بوی الاهی اسلامی داشته توسط علما و مراجع عظام تقلید بوده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: با توجه به تاریخ مردم باید بدانند که اگر حرکتی بخواهد قرآنی و در راستای اهداف اسلامی باشد و به انحراف کشیده نشود می بایست توسط علما، مراجع و روحانیون انجام پذیرد تا از دام ابرقدرتی به دام ابر قدرتی دیگر نیافتیم؛ زیرا این افراد متخصص در دین هستند و قرآن را می فهمند و حاضر نیستند که مکتب قرآنی و دینشان را به بیگانه بفروشند.
 
حجت الاسلام اسکندری نقطه اشتراک 9 و 16 دی ماه را در بصیرت و هوشیاری مردم توصیف کرد و افزود: بصریت افزایی و آگاهی دهی ماهیت نهضت اسلامی و قرآنی است؛ علمای دین، مبلغین، روحانیون و حوزه های علمیه در این بین مسؤولیت سنگین تری دارند؛ دانشمندان، دانشگاهیان، اندیشمندان و قلم زنان نیز باید با استفاده از همان خطوط اصلی انقلاب که از متن قرآن و روایات گرفته شده است اهداف انقلاب اسلامی را تشریح کنند و هوشیاری و هشدار لازم را به مردم بدهند که دشمن نتواند در بین آنها رخنه کرده و ارزش های والای الهی را کوچک بشمارند و یا به فکر از بین بردن آنها در بین مردم بیافتند./836/ت302/ج
ارسال نظرات