۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۹۱۰

مراسم رونمایی از مجموعه حکمت نامه رضوی در دارالحدیث قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از مجموعه «حکمت نامه رضوی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین ری شهری و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در دانشگاه علوم حدیث دارالحدیث قم برگزار شود.
حکمت نامه رضوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مجموعه 4 جلدی «حکمت نامه رضوی» تازه‌ترین محصول پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضور حجت الاسلام و المسلمین ری شهری، تولیت‌آستان عبدالعظیم حسنی علیه السلام و حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، استاد تفسیر قرآن و حجت الاسلام کاظم طباطبایی رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، جمعی از پژوهشگران، طلاب و دانشجویان در سالن اجتماعات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

 

حجت الاسلام طباطبایی در این مراسم رونمایی ابراز داشت: مجموعه فرهنگی دارالحدیث، در سال‌های اخیر سخنان و روایات پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام را جمع‌آوری و با عنوان حکمت نامه تدوین و منتشر می‌کند.

 

رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث بیان کرد: حکمت نامه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، حکمت نامه امام حسین علیه­السلام، حکمت نامه حضرت عیسی علیه السلام و حکمت نامه لقمان حیکم در مؤسسه دارالحدیث تدوین و منتشر شده است.

 

وی ابراز کرد: نگارش حکمت‌نامه فاطمی به پایان رسیده و به زودی به انتشار می­رسد و حکمت نامه علوی در حال تألیف و تدوین است.

 

رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث اظهار داشت: در مجموعه حکمت نامه رضوی روایات امام رضا علیه السلام و روایاتی که از پدران و اجداد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیان کرده‌اند، جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: حکمت نامه رضوی در 4 جلد و حدود 2350 صفحه همراه متن عربی و ترجمه فارسی تدوین شده و این مجموعه شامل 1800 روایت از امام رضا علیه السلام در موضوع‌های معرفتی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، پزشکی و بهداشتی است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از مجموعه 4 جلدی «حکمت نامه رضوی»رونمایی شد./998/پ202/ق

ارسال نظرات