۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۹۱۶
امام جمعه اسکو:

هیچ مرزبندی میان شیعه و سنی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادپور گفت: گروه‌های افراطی که از لندن و تلاویو هدایت و حمایت می‌شوند، نمی توانند مدعی اسلام ناب محمدی باشند.
هفته وحدت

حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: استکبار جهانی سال‌هاست که با تفرقه‌افکنی میان مسلمانان درصدد نابودی اسلام ناب محمدی است و می خواهد با تقویت گروه های تروریستی چون داعش، چهره واقعی اسلام را مخدوش کند.

 


وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی ایران مدعی اسلام ناب محمدی و مخالف تمام اسلام های افراطی چه شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی استکبار جهانی براندازی نظام اسلامی ایران است، از این روست که با تبلیغ اسلام دروغین، به دنبال خدشه‌دار کردن اسلام حقیقی و ترویج فرقه‌هایی چون وهابیت و بهائیت است.

 


امام جمعه اسکو با بیان این‌که دشمن برای عملی کردن توطئه های خود، تروریست هایی چون داعش را برای انجام جنایاتی در کشورهای عراق و سوریه و غیره تقویت می کند، گفت: عقاید این گروه‌های افراطی کاملا با اسلام ناب محمدی مغایرت دارد، چراکه اسلام ناب برگرفته از مبانی عالی قرآنی و معارف نبوی است.

 


حجت الاسلام مرادپور در ادامه پیام هفته وحدت را همبستگی جهان اسلام در مقابل دشمنان اسلام دانست و گفت: امروز تنها استکبار طلبان دنیا از تفرقه بین شیعه و سنی بهره می برند. عده ای می خواهند چنان وانمود کنند که مهم‌ترین مساله جهان اسلام اختلاف بین شیعه و سنی است.

 


وی با تأکید بر این‌که اختلاف عقیدتی نباید مانع از اتحاد در مقابل دشمن مشترک اسلام شود، تصریح کرد: نباید به اختلافات اعتقادی دامن بزنیم، چنانکه حضرت آیت الله خامنه‌ای در فتوای تاریخی خویش فرمودند؛ توهین به مقدسات اهل سنت حرام است؛ در واقع این حکم تکلیف همگان را مشخص کرده است.

 


امام جمعه اسکو با بیان این‌که پیامبر مکرم اسلام(ص) نقطه وحدت، اتحاد و هدایت برای امت اسلامی است‎، تصریح کرد: پیامبر اسلام نقش مهمی در ایجاد وحدت در بین مسلمانان داشته و همواره مسلمانان را به اتحاد و دوری از تفرقه دعوت کرده اند، باید دانست که گروه‌های افراطی که از لندن و تلاویو هدایت و حمایت می‌شوند، نمی توانند مدعی اسلام ناب محمدی باشند.

 


وی وظیفه آحاد امت اسلامی را پاسداری از اسلام، حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه و آگاهی در برابر توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام دانست و گفت: هفته وحدت بیانگر این حقیقت است که هیچ مرزبندی بین شیعه و سنی وجود نداشته و مسلمانان جهان همواره در مسیر وحدت و همدلی حرکت می کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات