۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۹۹۴۴

حمله نیروهای آل‎خلیفه به معترضان به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین بعد از گذشت بیش از یک هفته از بازداشت شیخ علی سلمان به تظاهرات علیه رژیم آل‎خلیفه ادامه دادند و خواستار آزادی این عالم انقلابی هستند.
تظاهرات مردم بحرين در اعتراض به بازداشت شيخ علي سلمان


به گزارش خبرگزاری رسا، انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین در اعتراض به سیاست‎های ظالمانه رژیم آل‎خلیفه در بسیاری از مناطق این کشور به صورت شبانه روزی ادامه دارد.


مردم بحرین در این تظاهرات‎ها با در دست داشتن پرچم بحرین و تصاویر حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار آزادی فوری این عالم انقلابی شدند.


اوج این تظاهرات در منطقه بلاد القدیم، زادگاه شیخ علی سلمان بود که با حمله نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای و پلاستیکی مواجه شد و تعدادی از تظاهرکنندگان نیز بازداشت شدند.


تظاهرات‎ها انقلابی با حضور بسیاری از مردم بحرین در مناطق سترة، بوری، المالکیة، توبلی، بنی جمرة، المقشع، الدراز، أبوصیبع، سترة، سار، کرانة، المرخ، دمستان، الدیه، وکذلک بوری، المالکیة و... برگزار شد.


آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین روز گذشته با صدور بیانیه‎ای تاکید کرد که مردم بحرین مصمم هستند تا بسته شدن پرونده شیخ علی سلمان، دبیر کل جمیعت الوفاق اسلامی و تبرئه وی همچنان به تظاهرات های مسالمت آمیز خود ادامه دهند.


گفتنی است که دادستانی کل بحرین دوشنبه گذشته اعلام کرد که حکم بازداشت شیخ علی سلمان به مدت 15 روز دیگر تمدید شد.


بازداشت شیخ علی سلمان از سوی رژیم آل خلیفه، تاکنون با واکنش های گسترده داخلی و بین المللی از جمله تظاهرات داخلی و واکنش علمای این کشور همراه بوده است./994/ب902/د
 

ارسال نظرات