۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۹۶۳
مسؤول دفتر اهل سنت حوزه خرسان:

جشن های باشکوه هفته وحدت، مشتی محکم بر دهان یاوه گویان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر اهل سنت خراسان با اشاره به برگزاری باشکوه جشن های هفته وحدت، گفت: با وجود جوسازی و فضاسازی شبکه های مجازی، نسبت به جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، در استان خراسان بزرگ، جشن های وحدت با شکوه تمام برگزار می شود و مشتی بر دهان یاوه گویان و تفکرات الحادی است.
وحدت

حجت الاسلام یوسف رضایی، مسؤول دفتر اهل سنت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران در خصوص وحدت مسلمانان و نیز آیات 31 و32 سوره روم، درباره هشدار به تفرقه افکنان بین مسلمانان، گفت: علاوه بر تآکید در قرآن، در لسان اهل بیت(ع) نیز به لزوم وحدت در بین مسلمانان و نفی تفرقه بین آن ها توجه بسیاری شده است.

 

وی ادامه داد: رعایت اتحاد در قرآن و روایات بسیار تاکید شده است. در کشوری که وحدت بین مسلمانان باشد از نظر فرهنگی، عمرانی و اقتصادی پیشرفت می کنند و نبود آن موجب خسارات زیادی خواهد بود.

 

مسؤول دفتر اهل سنت خراسان همچنین برنامه ریزی دقیق، گفت و گو بین علمای شیعه و سنی بدون تعصب، برگزاری سمینارهای هم اندیشی در زمینه مقابله با فرهنگ مهاجم غربی بین حوزه و دانشگاه، تأسیس نهاد حوزوی جهت نظارت، کنترل و ساماندهی، برداشت های نادرست از راه کارهای معنوی قرآن و نیز ایجاد مرکزی برای شناخت و معرفی دقیق  ائمه(ع) را از راهکارهای جلوگیری از ایجاد تفرقه معرفی کرد.

 

وحدت تشیع و تسنن راهبردی برای مقابله با دشمن است

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که اهل بیت(ع) حول محور وحدت هستند، خاطر نشان کرد: جامعه ای که وحدت نداشته باشد دچار تزلزل خواهد شد. وحدت تشیع و تسنن راهبردی برای مقابله با دشمن است چرا که دشمن با شیوه های مختلف در برابر اسلام قرار گرفته است(مانند،ایجاد گروه های تکفیری و داعش).

 

وی با بیان این که  وحدت  دلیل برگشت از اعتقادات دینی نیست، افزود: وحدت یعنی هر کس به اعتقادات خود، بدون توهین به دیگری عمل کند. امروز که  دشمنان مخصوصأ استکبار جهانی، بعد از ناامید شدن راه های دیگر برای اختلاف شیعه وسنی، اعتقادات مذهبی آن ها را نشانه رفته است، وظیفه مسلمانان برای شکست دوباره آنها متحد شدن است.

 

مسؤول دفتر اهل سنت خراسان اظهار کرد: امروز شیعه و سنی باید هوشیار باشند و نسبت به تفرقه های دشمن که، ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی، تسلط ر منابع و انرژی منطقه، حفظ رژیم پوسیده همگرای غربی است آگاه باشند.

 

حجت الاسلام رضایی تخریب چهره اسلام را به وسیله دشمن تفرقه ای دیگر خواند و گفت: اسلام با محوریت امام خمینی(ره) ادامه یافت و امروز با، مدیریت و درایت مقام معظم رهبری بازسازی و حفظ شده است.
 

جشن های باشکوه  هفته وحدت، مشتی محکم بر دهان یاوه گویان است

وی با معرفی راهکارهایی مقابله با ایجاد تفرقه، تصریح کرد: هوشیاری جامعه اسلامی، مسؤولان اجرایی و سیاسی که باید بدانند دشمن هرگز دست از تفرقه افکنی نمی کشد و نیز علم و آگاهی نخبه ها و علمای شیعه و سنی از جریانات انحرافی به خصوص در مناطق تلفیقی، از راهکارهای مقابله ای محسوب می شود.

 

مسؤول دفتر اهل سنت خراسان بر حذر داشتن امت اسلامی از اختلافات فرقه ای و مذهبی را راهکاری دیگر خواند و ادامه داد: اتخاذ تصمیم واحد توسط علما و نخبگان در وحدت و با محوریت ولایت فقیه از راهکار های مقابله با تفرقه است که باید فرامین رهبری برای  مسؤولان اجرایی، حکم قطعی و نهایی باشد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری باشکوه جشن های هفته وحدت، تاکید کرد: در سال جاری به رغم جوسازی و فضاسازی شبکه های مجازی، نسبت به جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، در سه استان خراسان بزرگ از آغاز هفته وحدت، در تمام مساجد شهرستان ها و مساجد روستاها، جشن وحدت با تمام تلاش انجام شد و این مشتی بر دهان یاوه گویان و تفکرات الحادی بود./844/ت301/ب5  
 

ارسال نظرات