۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۰۷۱
مدیر کل ارشاد زنجان:

علم راهنمای امور پنهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با اشاره به بزرگداشت مقام علم و عالم در نزد ائمه(ع) گفت: علم راهنمای امور پنهانی زندگی است و خداوند برای این بندگان خود همنشینی با نیکان را مقرر می گرداند.
ناصر مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همایش بزرگ نکو داشت 70 سال تلاش و مجاهدت های علمی همچنین بیش از نیم قرن شاگرد پروری آیت الله شیخ ابراهیم محمدی اصل زنجانی امروز با حضور گسترده و چشمگیر طلاب، روحانیان و اهالی علم و ادب همچنین با حضور امام جمعه زنجان، استاندار زنجان و نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

 

ناصر مقدم، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز در این همایش نکو داشت با اشاره به اهداف برگزاری آن گفت: این مراسم به پاس قدردانی از 70 سال سابقه علمی و بیش از 50 سال شاگرد پروری آیت الله محمدی اصل زنجانی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با قدردانی از خبرگزاری ها و اهالی رسانه از پوشش بسیار مطلوب این همایش بزرگ اظهار داشت: باید به رسم ادب از خبرگزاری ها و اهالی رسانه برای پوشش بسیار مطلوب این همایش و تبلیغات آن که بر روی خروجی بسیاری از سایت های خبری قرار گرفت، قدردانی و سپاسگزاری کرد.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در ادامه افزود: همیشه آرزوی آن را داشتیم تا بتوانیم قدردان زحمات بی شائبه اساتید خود و علمای بزرگ زنجان باشیم که امروز این فرصت پیش آمد تا بتوانیم از زحمات چند دهه فعالیت یکی از این علمای بزرگ یعنی آیت الله محمدی اصل زنجانی قدردانی کنیم.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به فعالیت های علمی و شاگردان بارز آیت الله محمدی اصل تأکید کرد: این بزرگوار در طول 50 سال فعالیت خود در زنجان به منظور شاگرد پروری، شاگردانی تربیت کرده و تحویل حوزه های علمیه داده اند که به جرأت می توان گفت که اکثریت آنها شخصیت هایی بارز در حوزه و دانشگاه هستند که البته همه این موفیقت را خود از استاد خویش می دانند.

 

مقدم در ادامه با اشاره به مقام علم و عالم در روایات اسلامی تصریح کرد: علم راهنمای امور پنهانی است و فرشتگان نیز شیفته دوستی با صاحبان علم هستند و برای همین امر نیز خداوند برای این بندگان عزیز خود همنشینی با نیکان را مقرر می گرداند.

 

گفتنی است؛ در این همایش نکو داشت که با استقبال گسترده ای روبرو بود کلیپی از زندگی نامه و فعالیت های علمی آیت الله محمدی اصل زنجانی پخش شد و در ادامه نیز سه نفر از طلاب و شاگردان جوان آیت الله محمدی اصل اشعار و غزل هایی در مدح اخلاق حسنه ایشان برای حاضران قرائت کردند. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات