۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۴۰۳۱۳

نماز جمعه مشترک میان شیعیان و اهل تسنن در بصره برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه امروز بصره عراق در اعتراض به ترور علمای سنی با حضور شیعیان و اهل تسنن به صورت مشترک برگزار شد.
نماز جمعه مشترک ميان شيعه و سني در بصره

 

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، نماز جمعه امروز شهر بصره عراق در اعتراض به ترور سه تن از ائمه جماعت اهل تسنن در این شهر، با حضور شیعیان و اهل تسنن به صورت متحد و یکپارچه برگزار شد.

 

در این نماز مشترک که به امامت حجت الاسلام شیخ ضیاء الشوکی برگزار شد، جمعی از علما، مقامات، شخصیت های اجتماعی و قشرهای مختلف شیعه و سنی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام شوکی بر لزوم هوشیاری مردم بصره و عدم وقوع در دام دشمنان تأکید کرد و وحدت شیعه و سنی را عامل ریشه کن شدن تروریسم دانست.

 

وی همچنین نیروهای امنیتی را به بیداری بیشتر و ایستادگی در برابر تروریست ها و فتنه انگیزان فراخواند.

 

فیصل العبادی رییس پلیس بصره نیز در این مراسم با تأکید بر عدم وجود تفاوت میان شیعیان و اهل تسنن، همبستگی مسلمانان را خاری در چشم منافقان و کینه توزان عنوان کرد.

 

وی از ادامه بررسی ها درباره جنایت ترور ائمه جماعت اهل سنت در بصره خبر داد و اظهار داشت که برخی از متهمان بازداشت شده اند.

 

شیخ محمد بلاسم مدیر اوقاف اهل تسنن بصره نیز گفت: این اوقاف در سال های گذشته به معرفی علمای وحدت طلب و معتدل فراوانی اقدام کرده است. هدف از برگزاری این نماز مشترک نیز تقدیر از برادران شیعه است که با ما اعلام همبستگی کرده و مرهمی بر زخم هایمان گذاشتند.

 

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ای از سوی وزیر کشور و نخست وزیر برای بررسی این جنایت تشکیل شده و ما با این کارگروه برای رسیدن به نتیجه همکاری داریم./980/ب901/د

ارسال نظرات