۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۰۴۲۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تحلیلی بر عملکرد برنامه شهریمیز شبکه سهند، مسابقه فرهنگی مقابله با آسیب‌های ماهواره و اعضای اصلی کانون مداحان آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میراعتماد عمادی، مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز در حاشیه جلسه‌ هم‌اندیشی برنامه‌ شهریمیز، اظهار داشت: پیش از این برنامه‌سازی در حوزه مسایل شهروندی به صورت هفتگی از سیمای سهند پخش می‌شد که متاسفانه به علت محدودیت زمانی و نبود حمایت های لازم، به ماندگاری لازم نرسید.


وی ادامه داد: خوشبختانه، امروز نگاه وسیع شهردار تبریز به ضرورت‌های رسانه‌ای و موضوعات شهروندی، بستر مناسبی برای استمرار و تاثیرگذاری برنامه شهریمیز پدید آورده است. با توجه به نظرسنجی‌ صورت گرفته بیش از 65 درصد جامعه آماری 600 نفره، هر روز برنامه شهریمیز را تماشا می‌کنند.


عمادی افزود: از این میان، میزان رضایت حدود 76 درصد از بینندگان در حد «زیاد و خیلی زیاد» بوده ‌است؛ علاوه‌ بر این همان‌‌طور که خودتان نیز شاهد بودید، در نظرسنجی‌‌ آنلاین ویژه‌برنامه سالگرد آغاز شهریمیز، حدود 83 درصد از مخاطبان، نمره «عالی» به برنامه دادند.


وی تاکید کرد: علی‌رغم این میزان از رضایت ارزشمند شهروندان، اذعان داریم که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و بر همین اساس، سعی داریم تا با ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌های مستمر، فاصله موجود را هر روز، کمتر و کمتر کنیم؛ چرا که اساساً، معتقدیم حد و مرزی برای مباحث شهروندی متصور نیست.


عمادی، با اشاره به پشتوانه‌های مطالعاتی و کارشناسی برنامه شهریمیز خاطرنشان کرد: اتاق فکر برنامه شهریمیز، با حضور صاحب‌نظران حوزه‌‌های فرهنگی، خدمات شهری، حمل‌و‌نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی و سایر موضوعات شهروندی، و همچنین کارشناسان صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، تلاش خود را برای ارتقای محتوایی و کیفی برنامه بر اساس نیاز شهروندان، در پیش گرفته است.


مسابقه فرهنگی مقابله با آسیب‌های ماهواره برگزار می‌شود


معاونت فرهنگی ـ اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هریس در نظر دارد، مسابقه فرهنگی ـ هنری با موضوع مقابله با آسیب‌‎های دجال‌واره در بخش‌‎های کاریکاتور، مقاله، نقاشی، پوستر، شعر برگزار کند.


براساس این گزارش، محورهای مسابقه مشتمل بر تأثیرات سوء شبکه‎های ماهواره‌ای، نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج زندگی غربی، نقش ماهواره در برنامه‌های بومی ـ محلی، نقش ماهواره بر سبک زندگی اسلامی و نقش خانواده بر ماهواره است.


یادآور می‌شود، مهلت ارسال آثار تا نهم بهمن سال‌جاری و زمان ارزیابی و اعلام نفرات برگزیده 10 لغایت 12 بهمن سال 93 خواهد بود که از هر بخش به 3 نفر در ایام‌الله دهه فجر جوایزی اهداء خواهد شد.


اعضای اصلی کانون مداحان آذربایجان شرقی معرفی شدند


همزمان با سراسر کشور سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی در آذربایجان شرقی در 18 حوزه انتخابی برگزار شد که از تعداد 245 کاندیدای شرکت کننده، 100 نفر به‌عنوان اعضای اصلی و 41 نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل کانون مداحان استان انتخاب شدند.


در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز 299 نفرپای صندوق آراء حضور یافته که از این تعداد 267 نفر از آقایان و 32 نفر از بانوان رأی‌های خود را به صندوق انداخته و در نهایت رسول مروت‌دل با 161، احد عدل‌جو 95، ایرج قاسمی 74، محمدتقی جابری 65، مسعود نقیب 60، احمد بالایی 54، کمال صادق 45، جلال محمدی 43، امیر قنبرزاده 43، اسماعیل فرشی ازهر 32 و رقیه نراقیان 32 رأی به‌عنوان اعضای جدید کانون مداحان شهرستان تبریز انتخاب شدند.


همچنین آقایان علی‌اکبر صابری با 31 رأی، حسین قربانی 24، حیدر خدادادی 23، امیر عبدی 23، پورجوادی 22 رأی به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.


جشن خودکفایی 5 هزار مددجوی کمیته امداد در تبریز


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که جشن خودکفایی 5 هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار می شود، افزود: این مراسم با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در تالار مصلای اعظم تبریز برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد: از 5 هزار خانوار خودکفا شده 4650 نفر از طریق تسهیلات اشتغال و بقیه نیز از طریق کاریابی توانمند شده اند که
مجموع مددجویان خودکفا شده 4 درصد در بخش کشاورزی،36 درصد در دامپروری،27 درصد در صنایع دستی،24 درصد در بخش خدمات و 9 درصد نیز در سایر بخش ها فعالیت دارند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خودکفایی مددجویان تحت حمایت رویکرد کمیته امداد استان است، اظهار داشت: در این همایش از 21 مددجوی خودکفا شده استان به نمایندگی از 5 هزار خانوار تجلیل خواهد شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات