۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۲۹۵

عربستان سعودی به دولت یمن نسبت به انصارالله هشدار داد

خبرگزاری رساـ بعد از انتشار اخباری مبنی بر طرح ریاض برای تاسیس امارت اسلامی القاعده در استان مأرب یمن، منابع سیاسی اعلام کردند که عربستان سعودی در خصوص آنچه که "سیطره حوثی‌ها بر استان مأرب" خواند، به رئیس جمهور یمن به شدت هشدار داده است.
عربستان يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری العربی الجدید، به نقل از منابع سیاسی یمن نوشت که عربستان سعودی به منصور هادی، رئیس جمهور این کشور در خصوص هرگونه تلاش برای آنچه که سیطره گروه انصارالله بر مأرب توصیف کرد، هشدار داده و آن را خطر قرمز خود اعلام کرده است.

 

پیش از این منابع یمنی اعلام کرده بودند که گروه‌های تکفیری با حمایت مستقیم عربستان تلاش دارند تا امارت القاعده را در استان مأرب تأسیس کنند و بیش از 10 هزار عناصر مسلح تکفیری از تمام نقاط یمن و ارتش تحت امر علی محسن الاحمر، ژنرال سابق و فراری ارتش یمن در اردوگاه‌های "نخلا" و "سحیل" در استان مأرب واقع در مرکز این کشور و نزدیک مرزهای عربستان مستقر شده‌اند.

 

پایگاه خبری العربی الجدید، در ادامه مطلب خود نوشت که عربستان هشدار شدید الحنی را در این خصوص به عبد ربه منصور هادی  داده است.

 

استان مأرب در مرکز یمن واقع شده است و این استان از لحاظ منابع نفت و گاز در این کشور مقام اول را دارد و اولین تولید کنند مشتقات نفت و گاز و برق در یمن است از سوی دیگر این استان در جوار استان های الجوف و حضرموت که استان های نفت خیز و هم مرز عربستان هستند واقع شده است.

 

پیشتر منابع یمنی اعلام کرده بودند که تمامی رهبران قبایل و نظامیانی که پیش‌تر به عربستان گریخته بودند با حمایت و سازماندهی عربستان برای پیوستن به تکفیری‌ها در استان مأرب، به یمن بازگشته‌اند./1321/د101/ک

ارسال نظرات