۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۳۰۷
آیت الله نجفی:

آزادی نباید به حریم و اعتقادات مردم تجاوز کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، اقدام نشریه فرانسوی در توهین به حضرت محمد(ص) را به شدت محکوم کرد.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تلید نجف اشرف در پیامی از بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه به شدت انتقاد کرد و افزود: تکرار توهین به حضرت محمد(ص) از سوی نشریه فرانسوی کاملا بر اساس منافع مالی، طایفه ای و سیاسی صورت می گیرد.

 

وی افزود: دولت فرانسه و سایر دولت ها که تجاوز به مقدسات در این کشورها رخ می دهد باید جلوی چنین گستاخی هایی که هیج ارتباطی با آزادی ندارد را بگیرد. آزادی نباید از حریم یک شخص دیگر عبور کند، چه برسد به اینکه به اعتقاداد میلیاردها تن از مردم جهان تجاوز کند.

 

حضرت آیت الله نجفی از مواضع پاپ در قبال تعرض به اعتقادات اسلامی استقبال کرد و خاطر نشان ساخت که علمای مسلمان نیز به شدت با توهین به نمادهای دیگران مخالف هستند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به وجود برخی مطالب ناپسند در کتاب های اسلامی تصریح کرد: سازمان و مراکز دینی اسلامی باید به تصحیح این کتاب ها بپردازند چرا که این مطالب سرشار از توهین به اسلام و پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی ادامه داد: برخی تفسیرهای نادرست و منحرفی از مفهوم قرآنی «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» صورت گرفته که جوانان را به ایجاد رعب و هراس در دل غیر مسلمانان سوق می دهد. در حالی که نص کاملا بر آمادگی مسلمانان برای دفاع از اسلام و ایجاد هراس در دل دشمنان در صورت تمایل به تعرض دلالت دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات