۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۳۴۶

سازمان همکاری‌های اسلامی به دنبال کشاندن شارلی ابدو به میز محاکمه

خبرگزاری رسا ـ یک مقام سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌وگو با یک روزنامه فرامنطقه‌ای اعلام کرد این سازمان در حال آماده کردن پرونده‌ای برای محاکمه «شارلی ابدو» است.
شارلي ابدو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام سازمان همکاری‌های اسلامی در تماسی تلفنی با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» اعلام کرد که این سازمان در حال آماده کردن پرونده‌ای تا نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر (ص) محاکمه کند.

 

وی افزود: این پرونده در حال تکمیل است و چگونگی محاکمه شارلی ابدو از طریق دادگاه‌های اروپایی و فرانسوی بررسی می‌شود تا پس از آن در نشست نزدیک سازمان همکاری‌های اسلامی با شرکت اعضا مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

 

این مقام مسوول در ادامه گفت: سازمان همکاری‌های اسلامی بر اساس قطعنامه بین‌المللی احترام به ادیان (صادره در سال 2012) عمل می‌‌کند. قطعنامه مذکور بر مبارزه با تعصب، تحریک به خشونت و استفاده از آن علیه مردم به دلیل دین و معتقداتشان تاکید می‌کند و تمامی دولت‌های عضو سازمان ملل باید به آن پایبند باشند.

 

نشریه فکاهی شارلی ابدو هفته گذشته برای چندمین بار کاریکاتوری توهین آمیز از پیامبر (ص) در تیراژی 5 میلیونی چاپ کرد. این در حالی بود که دفتر هفته‌نامه مذکور در پاریس دو هفته پیش به دلیل همین کاریکاتورها مورد حمله قرار گرفت و 12 نفر از جمله دو پلیس در جریان حمله کشته شدند./982/د101/ک

 

ارسال نظرات