۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۶۲۹
شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه؛

معرفی250 اثر برگزیده در کتاب سال حوزه/ تجلیل از آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش کتاب سال حوزه علمیه با بیان این‌که این همایش در حقیقت هماورد مکتوب یک سال حوزه علمیه محسوب می‌شود، اظهار کرد: حضور مراجع تقلید در رأس همایش موجب دلگرمی شرکت‌کنندگان می‌شود و این حضور زمینه‌های اولیه ارتقای علمی سطح همایش را نیز فراهم می‌کند.
کتاب سال حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مهدی حقی، دبیر همایش کتاب سال حوزه علمیه، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان این‌که امسال مجموعا 855 به این دبیرخانه ارسال‌شده است، گفت: 75 اثر از در قالب پایان‌نامه‌های سطح 4 حوزه علمیه هستند که معمولاً این پایان‌نامه‌ها به دلیل این‌که پایان‌نامه‌های رساله دکترین حوزه محسوب می‌شود در این دبیرخانه مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام حقی با اشاره به این‌که 250 اثر از مجموع 855 اثر ارسالی پس از کارشناسی به همایش راه پیداکرده‌اند، ابراز کرد: ارزیابی کارشناسان همایش امسال در گروه‌های 16 گانه با موضوعات جدید بوده است که البته هر گروه علمی متشکل از 3 یا 5 داور قوی و صاحب‌نظر در گروه منظوره می‌باشند.
 
وی افزود: در مرحله نهایی این رقابت‌ها این آثار در اختیار تک‌تک واحدها قرار می‌گیرد که در این مرحله هر اثر حداقل 4 مرحله توسط 4 کارشناس مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
دبیر همایش کتاب سال حوزه بابیان این‌که در مرحله آخر آثاری که کاندیدای حضور در همایش شوند به شورای عالی همایش ارسال می‌شوند، اظهار کرد: امسال 37 اثر به ‌عنوان کاندید در اختیار شورای علمی همایش قرارگرفته که این شوری تصمیم می‌گیرد که کدام اثر را در رتبه‌های اول تا سوم به همایش اعلام کند.
 
وی ادامه داد: امسال این شورا در میان کاندیدای حاضر در همایش را مجموعا 7 اثر را در رتبه اول به‌عنوان آثار برگزیده و 13 اثر در مقام دوم برای تقدیر و 17 اثر هم در مقام سوم برای تحسین اعلام‌ شده است.
 
حجت‌الاسلام حقی بابیان این‌که در حاشیه همایش چند فعالیت جدید داریم، اعلام کرد: امسال 4 ناشر برگزیده از بین 800 ناشر مورد تقدیر قرار می‌گیرند که خود می‌تواند سبب تعالی علمی در آثار آینده باشد.
 
وی افزود: امسال از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز به‌عنوان نفر اول علمی همایش یادشده است که این موضوع به خاطر نگارش بیش از 200 اثر علمی ایشان است.
 
وی یادآور شد که نفر دوم علمی این همایش حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسینی جلالی طاهری است، گفت: ایشان نیز 50 سال تحقیق و تألیفاتی حدیثی و رجالی زیادی داشته‌اند که بیش از 40 کتاب و 100 مقاله علمی در آثار ایشان آمده است.
 
دبیر همایش کتاب سال حوزه بابیان این‌که در حاشیه همایش نمایشگاهی برای آثار تولیدات یک‌ساله حوزویان نیز در نظر گرفته‌شده است، گفت: رونمایی 5 سند دانش‌های حوزه نیز از برنامه‌های مهم این همایش است.
 
وی ادامه داد:که موضوعات این آثار در پنج گروه  اولویت‌های تفسیر علوم قرآن و ادبیات داستانی در حوزه دین، روانشناسی و دین ؛ اقتصاد اسلامی و نظام تعلیم و تربیت در حوزه از این موضوعات به شمار می‌آیند./837/پ202/س
ارسال نظرات