۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۶۴۰
برای سومین سال پیاپی؛

اردوی طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برای سومین سال پیاپی اردوی علمی، تربیتی و اخلاقی طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان در قم برگزار می شود.
حجت الاسلام قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری اردوی علمی، تربیتی و اخلاقی طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان در قم، اظهار کرد: این اردو امسال برای سومین سال به صورت منسجم و سازماندهی شده برگزار می شود.

 

وی افزود: 800 نفر از طلاب در حال تحصیل با همراهی 200 نفر از اساتید و کارکنان مدارس علوم دینی استان از فردا به مدت یک هفته در این اردو که در قم برگزار می شود حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام قهرمانی دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جواد آملی، مقتدایی و حج الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)  و آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، برخی از اعضای جامعه مدرسین و مسؤولان حوزه را از برنامه های این سفر هفت روزه اعلام کرد و گفت: بازدید از مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز علوم وحیانی اسراء، کتابخانه آیت الله مرعشی و حضور در دفتر مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های اردوی طلاب و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی به قم است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، زیارت کریمه اهل بیت (ع) و همچنین زیارت جمکران و بازدید از مؤسسه فرهنگی جمکران را از دیگر برنامه های اردوی طلاب و اساتید استان به قم اعلام کرد.

 

وی ایجاد همگرایی و همدلی بین مدارس علمیه استان را از اهداف این اردوی علمی، تربتی، اخلاقی خواند و گفت: ایجاد ارتباط علمی و معنوی اساتید حوزه های علمیه، استفاده از تجربیات یکدیگر و آسیب شناسی مشکلات فردی و اخلاقی طلاب در طول اردو از دیگر موضوعات مورد توجه است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری اردو در قم پس از یک ترم تحصیلی موجب ایجاد نشاط و شادابی در بین طلاب و اساتید شده و آنها را برای شروع ترم تحصیلی جدید آماده تر می کند.

 

وی گفت: حضور در محضر بزرگان دین و بهره گیری از رهنمودهای اخلاقی و علمی آنان، در ایجاد انگیزه طلاب برای ارتقا به درجات بالای علمی بسیار تأثیرگذار بوده و در واقع نوعی مشوق برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه به شمار می رود.

 

حجت الاسلام قهرمانی یادآور شد: امسال از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه همچنین ائمه جمعه شهرستان های استان نیز برای حضور در این اردوی دعوت شده است که امیدواریم حداقل در بخشی از دیدار ها حضور داشته باشند.

 

وی در پایان از سپاه شهدا، صدا و سیما و قرار گاه حمزه سید الشهدا و نماینده ولی فقیه در آذربایجا غربی به علت مساعدت در راستای برگزاری هرچه بهتر این اردو قدردانی کرد.

 

گفتنی است، اردوی علمی، تربیتی، اخلاقی طلاب و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی از 30 دی تا 8 بهمن ماه برگزار می شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات