۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۸۲۳
به مناسبت دهه فجر؛

دومین جشنواره «پیشتازان هدایت» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که دومین دوره جشنواره «پیشتازان هدایت» ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان مدارس خراسان رضوی برگزار می شود، گفت: در اولین دوره این جشنواره بیش از 150 نفر از دانش آموزان مدارس تیزهوشان شرکت کردند.
دهه فجر انقلاب اسلامي

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های فرهنگی دهه فجر گفت: دومین مرحله جشنواره« پیشتازان هدایت» ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان مدارس خراسان رضوی برگزار می شود.

 

 وی با بیان این که سایت ویژه این جشنواره بیش از یک سال است که راه اندازی شده است، تصریح کرد: در اولین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد بیش از 150 نفر از دانش آموزان مدارس تیزهوشان شرکت کردند که خودشان در بخش های مختلف وبلاگ و عکس تولید محتوا داشتند.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که همزمان با آغاز دهه فجر، دومین دوره این جشنواره در راستای مشارکت و فعال سازی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در فضای مجازی راه اندازی می شود، اظهار کرد: با توجه به برگزاری این جشنواره در سطح استان، کارگروهی با هدف تولید محتوا نیز از سوی خود اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.

 

 وی در ادامه از برگزاری دومین دوره مسابقه قرآنی با عنوان« مائده » به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: این دوره از این مسابقات شامل حفظ و تفسیر سوره یاسین که سی و ششمین سوره قرآن است، می باشد.

 

شرکت بیش از دو هزار و 500 نفر در اولین دوره مسابقه قرآنی«مائده»  

وی با بیان این که این مسابقه سال گذشته از سوره ملک بوده است و دو هزار و 500 نفردر مسابقه سال گذشته از استان شرکت کردند، تصریح کرد: مسابقه حفظ و تفسیر سوره یاسین به صورت کتبی در 16 بهمن ماه در شهرستان ها برگزار می شود.

 

با بیان این که در شهرستان ها این مسابقه می تواند در یکی از رشته ها برگزار شود، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقه قرآنی «مائده» هفتم اسفند ماه در دو رشته حفظ و تفسیر سوره یاسین برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام فاطمی از تجلیل 12 پیشکسوت قرآنی استان به صورت حضوری خبرداد و گفت: جمعی از مسؤولین استانی به منزل این پیشکسوتان قرآنی می روند و با هدیه ای از آنان به صورت حضوری تجلیل می شود.

 

وی درباره دیگر برنامه های قرآنی گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» و دومین دوره مسابقات «تلاوت» در مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان این که 575 نفر از استان در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: 306 نفر در رشته مفاهیم و  سایر افراد در سایر رشته‌ها به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

وی به اسامی داوران این مسابقه اشاره کرد و گفت: در بخش آقایان، استاد احمد حاجی‌شریف در بخش تجوید، حاج  کاظم حسن‌زاده در بخش صوت، حمید شاکرنژاد در بخش لحن، مهدی حسنی در بخش حسن حفظ، سیدجواد سادات‌فاطمی در بخش وقف و ابتدا و حسین علمی در بخش مفاهیم داوری کردند.

 

حجت الاسلام فاطمی افزود: در قسمت بانوان نیز فهیمه موسوی‌نیا، راحله اسکندری، زهرا افخمی، ‌زهرا باردل و لیلاکاظمی به ترتیب در بخش‌های تجوید، صوت و لحن، حسن حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم داوری مسابقات را برعهده داشتند./934/پ203/ب5

ارسال نظرات