۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۹۷۱
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

محبت به فرزند سبب گرایش او به اعتقادات مذهبی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که محبت به فرزند، سبب گرایش او به اعتقادات مذهبی می شود، گفت: در روایات به محبت به فرزندان توصیه شده است؛ از این رو برای اینکه فرزندان شما جذب دین شوند، به آن ها بیش تر محبت کنید.
محبت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم اخوان، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی که در رواق دارالاجابه برگزار شد گفت: محبت انسان ها به یکدیگر نشان دهنده ایمان افراد است.

وی به اثرات گناهان اشاره و ابراز کرد: اگر انسان گناه را از ذهن بگذراند، برای او ثبت نمی شود، اما اثر خود را ابتدا بر جسم و سپس بر روح انسان می گذارد؛ چرا که گناه مانند آتش و فکر گناه مانند دود آتش است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: این تصور اشتباه است که انسان با غیبت کردن تخلیه روانی می شود؛ بلکه در علم روان شناسی امروز ثابت شده است که انسان با غیبت کردن تخلیه روانی نشده و با بیان مشکلات و سختی ها بیش تر آن ها را در ذهن خود تثبیت می کند؛ از این رو اگر مشکلات در ذهن تداعی شد، کارهای ذهنی مثبت چون مطالعه کردن را جایگزین آن ها کنید. 

 

اخوان گفت:خانم ها هیچ وقت نباید همسر خود را با مرد دیگر مقایسه کنند؛ چرا که مقایسه زندگی، سبب نابودی آن و فروپاشی نظام خانواده می شود؛ تمام مردان محبت خود را زبانی ابراز نمی کنند؛ بلکه کار و تلاش آن ها برای امور زندگی و  اعضای خانواده نشان دهنده عشق آن ها به زندگی و همسر و فرزندشان است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که فضای حرم های ائمه اطهار(ع) به انسان آرامش می دهد، افزود: حرم مطهر ائمه اطهار(ع) مکان معنوی و با قداستی است؛ زیارتی با معرفت است که انسان قبل از ورود به حرم امام رضا(ع) کینه ها را دلش بیرون کند؛ زیارت تنها خواندن نماز و دعا نیست؛ بلکه باید سبب ایجاد تحول در انسان شود.

وی ابراز کرد: در زندگی اگر مرد قانون شکنی کرد؛ زن حق ندارد قانون شکنی کند و باید وظایف خود را انجام دهد؛چرا که اگر زنان در مقابل مشکلات زندگی صبوری کنند و وظایف خود را انجام دهند، در روز قیامت و در پیشگاه خداوند سربلند هستند که به وظیفه خود عمل کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که فشار و سختی های زندگی سبب ساخته شدن انسان می شود، گفت: تحمل سختی ها و مشکلات دنیا سبب می شود، فشار قبر انسان کم شود و همچنین اگرانسان ها به خاطر خداوند دیگران را ببخشد، خداوند نیز این عمل آن ها جبران کرده، بی پاداش نمی گذارد.

 

اخوان به راه های درمان وسواس اشاره کرد و گفت: ترس یکی از ریشه های وسواس است؛ وسواس یک نوع بیماری است که باید درمان شود؛ باید با فردی که وسواس دارد مدارا کرد؛ خواندن سوره آیه الکرسی و سوره های فلق و ناس برای درمان وسواس مفید است.

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: افکار منفی سبب ترس می شود؛ از این رو افکار منفی را از خود دور کنید؛ چرا که انسان هر پیامی را که به ذهن می دهد، ضمیر ناخودآگاه آن را دریافت می کند و همان به منصه ظهور و اجرا می رسد.

وی ابراز کرد: سخنان پیامبر اکرم(ص) حکمت و سخن خداوند است؛ از این رو نقض نمی شود و انسان با عمل به دستورات آن سعادتمند می شود، در روایات به محبت به فرزندان توصیه شده است؛ از این رو برای اینکه فرزندان شما جذب دین شوند، به آن ها بیش تر محبت کنید./1309/پ202/ب6

ارسال نظرات