۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۴۲۰۹۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

رسالت حوزه های علمیه ترویج ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با ارزش های دینی منطبق شوند و این رسالت بر عهده حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و شخصیت های فرهنگی و سیاسی است.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیدر گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان درباره روند اجرای برنامه‌های فرهنگی در کشور گفت: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر مجموعه ارزش‌های دینی است که زیر ساخت آن قرآن و عترت است، در حقیقت انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است.

 

 

وی با بیان این که اصل رشد بصیرت افزایی با مستند سازی و اطلاع رسانی مستند دینی است، افزود: رسالت ما از طرفی مستندسازی و از طرفی دیگر اطلاع رسانی متناسب با ادبیات و فهم جامعه خودمان است.

 

 

رییس کمسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مردم باید با ارزش‌های دینی منطبق شوند و این رسالت با حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی است که در اولویت اول ترویج فرهنگ است.

 

 

حجت الاسلام سالک در ادامه  ترغیب و تشویق را مستلزم ترویج فرهنگ و هنر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر در این عرصه جوانانی در میدان هستند که با ایمان، اعتقاد و با تمام قدرت جلو آمدند، علاوه بر آن حرکت کانون فرهنگی خودجوش مردمی ارزشمند است.

 

این مقام مسؤول یادآور شد: مردم خودجوش آماده پذیرش هستند ولی باید ابتکار عمل برای انتقال مقولات دینی به عمق شخصیت توحیدی جامعه را به دست گرفت.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و نیازهای شهر فریدن استان اصفهان از حیث کشاورزی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ضعف تغذیه فکری در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و سیاسی را در جامعه داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت کامل بنده نسبت به فریدن بزرگ، مردم این منطقه مردمی خونگرم، مهمان‌نواز و تابعی هستند؛ از این رو باید خوراک فکری مناسب شوند.

 

حجت الاسلام سالک در پایان با تأکید بر وجود آب و هوا، خاک و مراتع مناسب منطقه، بیان کرد: باید تلاش کنیم که قدرت اشتغال مردم بالا رود چرا که با وجود ظرفیت‌های موجود، هنوز چالش‌هایی وجود دارد که باید به صورت کارشناسی بررسی شود./939/ت302/ب6

ارسال نظرات