۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۲۲۴
استاندار قم:

مصرف گرایی را می‏توان با مدیریت جهادی کاهش داد

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با اشاره به این‏که در قرآن آیات زیادی درباره اسراف نازل شده است، گفت: اگر در رابطه با صرفه جویی تبلیغاتی صحیح که پشنوانه علمی صحیحی داشته باشد انجام دهیم می‏توانیم مقداری در این عرصه تأثیرگزار باشیم.
استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام محمد صادق صالحی منش استاندار قم در همایش نهضت صرفه جویی و فتح خاکریز اسراف که پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به این‏که در قرآن آیات زیادی درباره اسراف نازل شده است، گفت: قرآن کریم و پیامبران و ائمه معصومین(ع) تأکید بسیاری بر صرفه جویی و کم مصرف کردن دارند.

وی با بیان این‏که باید الگوی مصرف خود را بر اساس توصیه‏های اسلام قرار دهیم، ابراز داشت: مسلمانان باید با استفاده از روایات و احکام الهی الگوی مناسبی را برای خود قرار دهند که آن الگو همان سبک زندگی اسلامی است.

حجت‏الاسلام صالحی منش با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: با یک مدیریت صحیح و جهادی می‏توان مصرف گرایی را در کشور کاهش داد.

استاندار قم در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در رابطه با صرفه جویی تبلیغاتی صحیح که پشنوانه علمی صحیحی داشته باشد انجام دهیم می‏توانیم مقداری در این عرصه تأثیرگزار باشیم.

وی با بیان این‏که اگر مردم ما روش زندگی خود را در راستای دین مبین اسلام قرار دهند متوجه ضرر اسراف و مصرف گرایی در جامعه می‏شوند، تصریح کرد: مبلغان باید سبک زندگی اسلامی را به مردم بیاموزند و به آنها درک صحیح از دین را بفهمانند.

حجت‏الاسلام صالحی منش در پایان با اشاره به این‏که باید از بزرگان دین الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: زندگی شخصی امام خمینی(ره) را باید تبلیغ کنیم تا مردم از زندگی ایشان درس بگیرند./922/پ202/ج

 

ارسال نظرات