۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۲۲۳۹

پیکر 121 شهید از مرز شلمچه وارد خاک ایران اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر پاک 121 شهید تازه تفحص شده با 16 جسد عراقی صبح امروز در مرز شلمچه تبادل شدند.
تبادل ?? شهيد هشت سال دفاع مقدس در مرز شلمچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تبادل پیکر 121 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با 16 جسد عراقی، صبح امروز، دوم بهمن ماه با حضور فرماندهان نظامی، صلیب سرخ و مسؤولان استانی انجام گرفت.

بر اساس این گزارش این مراسم پس از امضای تفاهم نامه مشترک میان مقام های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام گرفت و پیکر پاک شهدا وارد خاک مقدس میهن اسلامی شدند.

این شهدا در عملیات‌های خیبر، والفجر 8 و تک دشمن در سال‌های 66 و 65 در زبیدات به شهادت رسیده‌اند و از لشکرهای 31 عاشورا، 8 نجف، 21 امام رضا(ع) و همچنین لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش هستند.

مراسم معنوی استقبال از پیکر این شهدای تازه تفحص شده با تلاش و میزبانی نیروی هوایی ارتش انجام گرفت و پیکر پاک این شهدا پس از مراسم استقبال، به شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان منتقل خواهند شد.

بر اساس این گزارش مراسم بزرگداشتی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان برگزار  و سپس به معراج شهدای اهواز منتقل می‌شوند.

همچنین مراسم تشیع این شهدا ساعت 16 امروز پنجشنبه دوم بهمن از فلکه دوم کیانپارس، خیابان پهلوان آغاز می‌شود و به‌ سوی خیابان شریعتی و حسینیه عاشقان ثارالله اهواز ادامه خواهد یافت و مراسم دعای کمیل نیز در این حسینیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش پیکر پاک این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در یک ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق تفحص شده‌اند.

گفتنی است، مراسم تبادل پیکر پاک 70 شهید دوران دفاع مقدس 23 شهریور ماه گذشته نیز در این مرز برگزار شد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات