۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۲۵۶

همایش خانواده بین‌الملل اسلامی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش خانواده بین الملل اسلامی با حضور مسؤولان نهادها و کانون های فکری ایرانی و کشورهای مختلف در راستای گردهمایی صاحب نظران اسلام برگزار شد.
همايش خانواده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش خانواده بین الملل اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور مدیران، اساتید و طلاب ایرانی و غیر ایرانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام نجف لک‌زایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با خیر مقدم به مهمانان حاضر در این همایش گفت: نخست از نمایندگان 26 نهاد مربوطه و مسؤولان 70 کانون فکری از 18 کشور در راستای شرکت و همکاری برای برگزاری همایش خانواده بین الملل اسلامی تقدیر می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش در ماه پر برکت بهمن خاطرنشان کرد: یکی از دلایل برگزاری همایش در این ماه این است که بهمن ماه انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و نوید آزادی برای افراد تحت سلطه استکبار است و این اتفاق نوید نیکویی دارد.
 
حجت الاسلام لک‌زایی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش بیان کرد: آنچه که در کشور ما به ویژه در شهر قم و حوزه علمیه قم اهمیت دارد حرکت اصلی بیداری اسلامی از این شهر است که باید از ظرفیت‌های علمی آن در عرصه بین الملل استفاده شود.
 
وی با اشاره به رخدادهای جدیدی که دشمنان برای منطقه و کشورهای اسلامی درست کرده اند اظهار داشت: با توجه به فعالیت دشمنان در منطقه و ایجاد اسلامی که چهره اسلام را خدشه دار می کند نیاز دیگر برای برگزاری این همایش جمع شدن در راستای مقابله با نقشه های دشمن و ارائه اسلامی حقیقی با صدای رسا است.
 
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضرورت سوم را عرصه بین الملل دانست و افزود: دشمن تلاش می کند که چهره زشتی از اسلام نشان دهد و این نشانه ترس دشمنان از گسترش اسلام است و از روش های زشتی در این رابطه استفاده می کند بنابراین نهاد های فرهنگی اسلامی با گردهم آمده و راه های گسترش هر چه بهتر اسلام در عرصه بین الملل را بررسی کنند.
 
قابل ذکر است در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی رییس مؤسسه رواق حکمت، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی امام جمعه قم،حجت الاسلام واعظی، حجت الاسلام نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم و حجت الاسلام شهریاری سخنرانی کردند.
 
گفتنی است در پایان همایش حجت الاسلام سالار معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به جمع بندی پایانی مراسم پرداخت./1322/پ202/ی
ارسال نظرات