۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۴۲۴۰۴

واکنش سران کشورهای عربی به مرگ پادشاه عربستان

خبرگزاری رسا ـ درپی مرگ پادشاه عربستان برخی از کشورهای عربی عزای عمومی اعلام کردند.
ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودي


به گزارش خبرگزاری رسا، درپی اعلام خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان، سران و علمای کشورهای مختلف عربی مرگ وی را به سران مقامات این کشور تسلیت گفته و در برخی از کشورها عزای عمومی اعلام شد.

 

دفتر عبدالله الفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، با عرض تسلیت به مناسبت مرگ پادشاه عربستان در این کشور 7 روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

دفتر رییس جمهوری مصری همچنین اعلام کرد که درپی مرگ پادشاه عربستان سفر برنامه ریزی شده السیسی به سوئیس لغو و به همراه هیأت بلند پایه برای شرکت در تشیع جنازه ملک عبدالله راهی عربستان شد.

 

لازم به یاد آوری است که پادشاه عربستان از حامیان السیسی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود.

 

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت طی پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفت. شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس دولت امارات نیز 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

عبدالله دوم پادشاه اردن هم با نیمه کاره رها کردن سفرش به داووس سوئیس برای حضور در مراسم تشییع پادشاه عربستان راهی این کشور شد.

 

پادشاه اردن، درپی مرگ ملک عبدالله 40 روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

 

سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان نیز مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.

 

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، با عرض تسلیت مرگ پادشاه عربستان به مقامات ریاض، 3 روز عزای عمومی در فلسطین اشغالی اعلام کرد.

 

پادشاه بحرین نیز با اعلام 40 روز عزای عمومی در این کشور، برای شرکت در مراسم تشیع جنازه ملک عبدالله به عربستان رفت.

 

دولت بحرین همچنین اعلام کرد که به دستور خلیفه بن سلمان، نخست وزیر این کشور، پرچم ها به مدت 40 روز به حالت نیمه افراشته در می آید و ادارات دولتی نیز از روز جمعه به مدت سه روز تعطیل خواهد بود.

 

محمد ششم پادشاه مغرب هم در پایمی با تسلیت گفتن مرگ پادشاه عربستان تاکید کرد که ملک عبدالله زندگی خود را وقف مسائل جهان عرب کرد.

 

نبیل العربی رییس اتحادیه عرب نیز درگذشت پادشاه عربستان را به مقامات این کشور تسلیت گفت.

 

گفتنی است که در حالی سران کشورهای عربی عزای عمومی در کشورهایشان اعلام کردند که دولت عربستان بر اساس تعالیم وهابیت که برای انسان پس از مرگ ارزش و اعتباری قائل نیست، تدفین مقامات و حتی شاهان این کشور را در کمال سادگی و به دور از تشریفات برگزار می کند و اساساً مقوله‎ای به نام عزاداری و عزای عمومی در عربستان معنا ندارد./994/ب901/د

ارسال نظرات