۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۴۲۴۱۹

یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 با رویکرد محوری بررسی نقش ارزشمند رزمندگان لشکر 31 عاشورا در تبریز برگزار شد.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی شب گذشته در یادواره عملیات کربلای 4 و 5 با بیان این‌که پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بدون عنایت و نصرت الهی ممکن نبود، اظهار داشت: برگزاری چنین یادواره‌هایی کمتر کاری است که امروز بر عهده ملت ایران است.


وی با بیان این‌که جایگاه رزمندگان و دلسوزان انقلاب بیشتر از این حرف هاست که انتظاری از مجموعه های مختلف داشته باشند، خاطرنشان کرد: رزمندگان لشکر عاشورا همچون گذشته همچنان باید در مسیر مبارزه با دشمن پیش قدم باشند، امروز رسالت زینبی بر عهده ایثارگران و رهروان مسیر شهداست.


سردار کریمیان با اشاره به وظیفه مهم رزمندگان در شرایط فعلی گفت: دشمن در صدد از بین بردن روحیه شهادت طلبی و بسیجی در جامعه است و با تمام توان کار خود را انجام می دهد. راه مبارزه با چنین هجمه ای در صحنه بودن رزمندگان گذشته و تبیین زینب وار حق از باطل امروزی است.


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ابعاد مختلف عملیات کربلای 4 و 5 پرداخت و اظهار داشت: تأثیر این عملیات در عراق به حدی بود که به آن تاج المعارک می‌گفتند، به عبارت دیگر این عملیات 35 درصد از ارتش عراق را نابود و ماشین جنگی عراق را ناکارآمد کرد.


وی با بیان این‌که عملیات کربلای 4 و 5 توازن قوای منطقه را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد، افزود: یکی از برکاتی که ایران توانست در قطعنامه 598 قسمتی از حق خود را بدست آورد، عملیات کربلای 5 بود، پیروزی در آن شرایط سخت فقط وعده و نصرت الهی است که شامل حال انقلاب اسلامی ایران شد.


سردار کریمیان با اشاره به واکنش ژنرال‌های نظامی عراق در مواجهه با پیروزی رزمندگان ایران در این عملیات تصریح کرد: به گفته سرلشگر رفیق السامرایی، رئیس استخبارات عراق، به واسطه آواکس های آمریکایی مستقر در عربستان تمامی تحرکات نیروهای ایرانی قابل مشاهده بود اما با این همه باز هم پیروزی از آن جبهه انقلاب بود.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی اظهار داشت: شهید باکری با سه ویژگی مهم ادای نماز در اول وقت، حفظ بیت المال و احساس مسؤولیت نسبت به رزمندگان همه را متوجه خود کرده بود؛ در حقیقت فرمانده لشکر 31 عاشورا قلوب رزمندگان اسلام را تسخیر کرده بود.


وی قیام آرمان شهدای دوران دفاع مقدس را همان اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: ذکر خاطراتی از شهدا، روح تازه ای به انسان می دمد. لذا یادواره هایی که در رابطه با شهدا برگزار می شود تحسین برانگیز است، انتظار داریم برگزاری این چنین محافل معنوی به صورت جذاب برای نسل جوان جامعه برپا شود./935/پ202/ب6

ارسال نظرات