۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۴۲۴۲۹

مردم تبریز بار دیگر در تجمعی اعتراض آمیز اهانت به ساحت پیامبر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه تبریز برای دومین هفته متوالی پس از این آئین عبادی سیاسی در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
راهپيمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، متدین و ولایت‌مدار تبریز امروز نیز همچون هفته گذشته بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با برپایی راهپیمایی باشکوهی نسبت به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام اعتراض کردند.


بر اساس این گزارش، نمازگزاران جمعه تبریز امروز با سر دادن شعارهای الله اکبر، هیهات منا الذله، مرگ بر استکبار جهانی و مرگ بر اسرائیل نفرت خود از عاملان این توهین شنیع به ساحت پیامبر اسلام را اعلام و بار دیگر ثابت کردند که برای مقابله با هرگونه اهانت به مقدسات اسلامی تا پای جان خواهند ایستاد.


آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امروز در سراسر کشور راهپیمایی ها علیه اقدام نامناسب روزنامه فرانسوی انجام می‌شود، اما در این زمینه تنها سر دادن شعار کافی نیست بلکه دولت های مسلمان نیز باید دست به کار شوند.


وی با اشاره به نارضایتی مردم از سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه گفت: در این زمان سفر به فرانسه کار درستی نبوده و به همین دلیل از وزیر امور خارجه می خواهیم در روابط با فرانسه از نظر دیپلماتیکی تجدید نظر کند، از دولت می خواهیم که سفیر فرانسه در ایران را اخراج کرده و این روند تا عذرخواهی رسمی دولت فرانسه از مسلمانان جهان ادامه پیدا کند.


نماینده خبرگان رهبری توهین به مقدسات اسلامی را عاملی برای تحریک مسلمانان و در پی آن ترویج خشونت در ممالک اسلامی دانست و افزود: دولت های غربی به بهانه آزادی بیان از اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام حمایت می‌کنند، در حالی‌که آزادی بیان به معنای توهین به مقدسات نیست.


وی این تجمع را نشانگر غیرت دینی مردم دانست و افزود: قرآن کریم حتی توهین به بتهای کفار را جایز نمی شمارد، عشق مردم ایران به پیامبر اکرم را غیرقابل توصیف است، تلاش جهان استکبار برای گسترش اهانت به مقدسات مسلمانان در راستای مقابله با نفوذ اسلام در قلب اروپا است.


گفتنی است، این تظاهرات که با حضور اقشار مختلف مختلف مردم در هوای سرد زمستانی تبریز همراه بود، با قرائت قطعنامه‌ای اعتراض‌آمیز پایان یافت./935/پ202/ب6

ارسال نظرات