۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۴۲۶۶۴
حکیم:

توهین به پیامبر پاداش محکومیت حمله به شارلی ابدو/ عراق نیازی به حضور نیرهای بیگانه ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) از سوی نشریه شارلی ابدو به عنوان پاداش محکومیت حمله تروریستی به این نشریه از سوی مسلمانان یاد کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در چهل و پنجمین سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید محسن حکیم که امروز در بغداد برگزار شد، با اشاره به پیشروی نیروهای امنیتی در مناطق اشغال شده از سوی داعش گفت: نیروهای امنیتی، بسیج مردمی، پیشمرگ و عشایر عراق ضربات سنگینی بر تروریست های داعش وارد ساخته اند. باید از این فرصت استفاده کرد و اجازه تحقق نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به وحدت و ایجاد تفرقه را ندهیم.

 

وی بر لزوم حمایت دولت از نیروهای امنیتی و مردمی تأکید کرد و افزود: سلاح باید در انحصار دولت و بسیج مردمی باشد و از دولت می خواهیم سلاح نیروهای بسیج مردمی که از سوی دولت به مناطق جنگی اعزام می شوند، قانونی شود.

 

نیازی به حضور نیروهای بیگانه نداریم

 

حکیم، آزادی عراق از لوث داعش را امری داخلی دانست و تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم که عراقی ها توانایی آزادی مناطق اشغال شده را دارند و پیروزی های کنونی بهترین دلیل بر این ادعاست. شنیدن سخنانی مبنی بر یاری طلبی از نیروهای بیگانه تأسف آور است و هرگونه دخالت خارجی را محکوم می کنیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه پرداخت و ادامه داد: اتحادیه اروپا، فرانسه، کشورهای غربی و آمریکا باید قانون ممنوعیت توهین به مقدسات اسلامی را تصویب کنند و به حمایت از این اقدامات به بهانه آزادی بیان پایان دهند.

 

توهین به پیامبر(ص) پاداش محکومیت حمله به شارلی ابدو بود

 

وی تأکید کرد: توهین به اسلامی در حالی به بهانه آزادی بیان مورد حمایت قرار می گیرد که سخن گفتن از هولوکاست ممنوع است و کسانی که این مساله را انکار کنند به بهانه انکار واقعیتی تاریخی محاکمه می شوند.

 

این روحانی عراقی با تأکید بر اینکه همه مسلمانان حمله تروریستی به نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند، خاطر نشان ساخت: بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اعظم(ص) پاداش محکومیت این حمله از سوی مسلمانان بود. غرب باید بداند که این اقدامات به مثابه دشمنی با اسلام است و نباید آن را دشمنی با تروریسم قلمداد کنند.

 

حضرت آیت الله حکیم در دل همه مسلمانان جای دارد

 

حجت الاسلام حکیم همچنین به شرح خصوصیات حضرت آیت الله مرحوم سید محسن حکیم پرداخت و گفت: این مرجع تقلید فقید در دل همه عراقی ها و مسلمانان جای دارد چرا که راه و رسم اهل بیت(ع) را در پیش گرفت. صداقت، امانتداری، تلاش مستمر در درس و عبادت و مسائل شرعی، صبر در برابر مصیبت و دشمنان، دقت علمی و شجاعت در بیان آرا از ویژگی های این مرجع تقلید بود.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی به خدمات این عالم فقید اشاره کرد و افزود: می توان از تأسیس دانشگاه و مراکز فرهنگی در جهان، همکاری مستمر با الازهر، نشر اندیشه های اهل بیت(ع) به کشورهای آفریقایی و حضور در میان مردم به عنوان بخشی از اقدامات حضرت آیت الله حکیم یاد کرد.

 

وی از فتوای حرمت جنگ با کُردها و همچنین جواز مبارزه با اشغالگران صهیونیستی به عنوان تبدیل این عالم به نماد ملی و اسلامی یاد کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات