۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۹۴۵
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

هدف رهبری افزایش بینش جوانان غرب به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هدف و تلاش مقام معظم رهبری از نوشتن نامه به جوانان غربی، افزایش بینش و بصیرت آن‌ها نسبت به دین مبین اسلام است.
حجت الاسلام کريمي

حجت‌الاسلام محمد کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری که ودیعه گرانقدر الهی و نعمتی است از سوی خداوند به مردم این جهان، سعی کردند در میان شبکه‌های اجتماعی و بین جوانان اروپایی و آمریکایی نفوذ کنند و پیامی بفرستند که به جوانان هشدار می‌داد تا با چشمان باز و بینشی عمیق به مطالعه منابع اصیل دین اسلام بپردازند و دین را از روی متون ناب آن بشناسند.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به هدف رهبر معظم کشورمان از نوشتن این نامه، افزود: تلاش مقام معظم رهبری این است که بینش و بصیرت جوانان کشورهای غربی را نسبت به دین اسلام و راه حق افزایش دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ورود مستقیم معظم له به این عرصه‌ها مطمئنا تاثیرگذار است، چون در هر گوشه از جهان انسان‌های آگاهی هستند که طالب حق هستند و پیام رهبرمان آن‌ها را آگاه می‌کند.

 

وی یکی دیگر از ثمرات نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را مقابله با اسلام هراسی در جهان دانست و گفت: ارتباط رهبر فرزانه انقلاب با جوانان غربی، توطئه اسلام هراسی را در جهان خنثی می‌کند و تعداد تازه مسلمان شده‌هایی را که از سر فهم و آگاهی و با بینش و بصیرت کامل این دین را می‌پذیرند، افزایش می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به نتایج مثبت گرایش جوانان کشورهای غربی به اسلام، خاطر نشان شد: این عمل اساس و بنیان دولت‌های اروپایی و آمریکایی را که سعی دارند با اسلام مقابله کنند، تضعیف می‌کند.

 

هراس غرب از انقلاب اسلامی سبب دو شخصیتی شدن غرب است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به پوشالی بودن همه ادعاهای غرب اشاره و تصریح کرد: غرب با همه ادعاهایی که در رابطه با آزادی بیان می‌کند، باز مانع از گفتمان آزاد اسلامی است و مسایل مربوط به کشورهای اسلامی از جمله مربوط به کشورمان را شدیدا سانسور می‌کند.

 

وی افزود: غرب از اسلام و انقلاب اسلامی واهمه دارد، چون عقیده و بنیان‌شان پست و حقیر است و از اساس و بنیه محکمی برخوردار نبوده و دارای پایگاه مردمی محکمی نیستند.

 

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: غرب می‌داند که اگر اسلام‌خواهی در غرب رواج یابد، با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و جوانان کشورشان سلطه آن‌ها را نمی‌پذیرند از این رو ضمن ادعای آزادی بیان، از مطرح شدن اندیشه‌های ناب اسلامی و انقلاب اسلامی ممانعت می‌کنند.

 

وی با بیان حق اهانت کردن به مقدسات در غرب، تصریح کرد: در مقابل خفقان تبلیغاتی علیه اسلام، به عده‌ای اجازه می‌دهند که به مقدسات دین ما توهین کنند و سلمان رشدی‌های مختلفی تربیت کرده و نام آن را آزادی بیان می‌گذارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی این عمل غرب را نشان از دوگانگی شخصیتی آن‌ها دانست و اظهار داشت: غرب در حالی که شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی را بلوکه کرده و اجازه پخش نمی‌دهد، به نام حق آزادی هر برنامه‌ای را که دوست داشت در اختیار جوان‌های ما قرار می‌دهد و از طرفی هر چیزی را که به زبان خود ببیند، با آن مقابله می‌کند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات