۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۳۷۵
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اگر نتوانیم پیام دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کنیم این نسل با افسانه روبرو می‌شود

خبرگزاری رسا – معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب فرماندهان ورود ممنوع گفت: کتاب‌هایی که با موضوع شهدا و دفاع مقدس چاپ می‌شوند، فقط کتاب نیست بلکه منتقل‌کننده ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید است.
کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محسن انصاری معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب فرماندهان ورود ممنوع که هشت بهمن ماه با حضور جمعی از تخریب چیان دفاع مقدس در سالن سید الشهدا علیه السلام برگزار شد، گفت: تخریب چیان انسان های مومنی بودند که با وجود اینکه می دانستند که اولین قدم آنها منجر به شهادت، اسارت یا جانباز شدن آنها می شود شجاعانه پا بر زمین می گذاشتند.


وی با بیان اینکه امیدوار است کتاب‌هایی که با موضوع شهدا و دفاع مقدس چاپ می شود مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل های بعد منتقل کند، خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، دو گروه از رزمندگان گمنام‌تر از سایرین بودند یک گروه بچه‌های اطلاعات عملیات و دیگری بچه‌های تخریب در این کتاب خاطرات 30 نفر از تخریب‌چیان زمان جنگ را که از فرماندهان تخریب در هشت سال دفاع مقدس بودند، نقل کرده است و توسط رحیم مخدومی تدوین شده است و حاج قاسم سلیمانی نیز برای آن مقدمه‌ای نوشته است.


معاون بنیاد شهید با اشاره به اینکه تخریب‌چی‌ها نیروهای شهادت‌طلبی بودند که جلوی صف مجاهدین خدا می‌روند، خاطرنشان کرد: تخریب چیان می‌دانستند اولین اشتباه در آن، آخرین اشتباه است چون منجر به شهادت آنها می‌شد چون زمانی که وارد یک میدان مین می‌شدند، از جای مین ها یا نوع مین‌هایی که در آن زمین کاشته شده بود، اطلاع نداشتند.


سردار انصاری ادامه داد: رزمندگانی که در تخریب فعالیت می‌کردند، با میدانی پر از مجهولات روبرو می شدند و مانند یک انسان مجاهد و ایثارگر آگاهانه به سمت خطر می‌رفتند اما دارای هوش و خلاقیت بودند.


وی تاکید کرد: تخریب‌چیان مجاهدیانی هستند فداکار، ایثارگر، جلودار و هموارکننده راه برای مجاهدانی که برای آزادسازی سرزمین قدس حرکت کردند زیرا امام خمینی رحمةالله علیه فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و رزمندگان ما قصد داشتند از کربلا به سمت قدس بروند.


معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز هم در آستانه آزادسازی سرزمین قدس هستیم،  خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش بشارت آزادسازی قدس را دادند؛ یاد زمانی می‌افتیم که امام  رحمة الله علیه فرمود کمونیسم روزی به موزه‌های تاریخ خواهد پیوست، این کتاب و منابع فرهنگی، گنجینه‌ای است که باید به نسل های آینده منتقل شود. 


انصاری با اشاره به فعالیت های بنیاد شهید عنوان کرد:  بنیاد شهید تا امروز، هزار و 700 عنوان کتاب چاپ کرده است و کتاب شهدای دانشجو را به عنوان نامزد کتاب سال، در کارنامه خود داریم.


وی تاکید کرد: بدانیم که اگر نتوانیم پیام شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را  به نسل های بعد منتقل کنیم، نسل های بعد با افسانه روبرو می‌شوند ./818/پ202/ق

ارسال نظرات