۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۴۳۴۳۴
وزیر خارجه فرانسه:

مسلمانان نخستین قربانیان تروریسم هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه فرانسه در سخنانی با تاکید بر لزوم تلاش‎های جهانی برای مقابله با افراط‎گرایانی که از دین خود به عنوان پوششی برای پنهان ساختن اقدامات خود استفاده می‎کنند اذعان کرد که مسلمانان جهان نخستین قربانیان تروریسم هستند.
لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی با تاکید بر لزوم تلاش‎های جهانی برای مقابله با افراط‎گرایانی که از دین خود به عنوان پوششی برای پنهان ساختن اقدامات خود استفاده می‎کنند اذعان کرد که مسلمانان جهان نخستین قربانیان تروریسم هستند.
 
وزیر خارجه فرانسه که در کویت به سر می برد به خبرنگاران گفت: هیچ کس به اسم دین با دیگران نمی جنگد.
 
لوران فابیوس در ادامه مدعی شد که جنگ با تروریسم به معنای جنگ با کسانی است که نه تنها دروغگو هستند بلکه قاتل نیز به شمار می روند.
 
وی در ادامه افزود: مسلمانان نخستین قربانیان چنین تروریست هایی هستند.
 
لوران فابیوس همچنین خاطرنشان کرد که فرانسه به اسلام به عنوان یک دین میانه رو نگاه کرده و مدعی شد که مقامات فرانسوی مجازات های سختی برای کسانی که علیه اسلام و مسلمانان این کشور اقدامی صورت دهند در نظر می گیرند.
 
گفتنی است، پس از حملات صورت گرفته به دفتر مرکزی مجله شارلی ابدو در پاریس که 17 نفر و از جمله دو مسلمان در جریان آن کشته شدند اسلام هراسی در کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه افزایش قابل توجهی یافته است.  
 
سازمان "دیده بان ملی علیه اسلام هراسی" در فرانسه در گزارشی اعلام کرده است که از زمان حمله به دفتر مجله شارلی ابدو تاکنون بیش از یک صد حمله اسلام هراسانه به مسلمانان این کشور صورت گرفته است.
 
این سازمان همچنین از افزایش 110 درصدی حملات اسلام هراسانه در فرانسه در طول دو هفته گذشته خبر داد./990/ب902/ک
ارسال نظرات