۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۳۵۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

غفلت از نقش تربیتی حوزه‌های علمیه زیان‌بار است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که حوزه‎‏های علمیه باید برای اسلام، شهید و علمدار تربیت کنند، گفت: غفلت از نقش تربیتی حوزه‌های علمیه زیان‌بار است.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه‌ امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز اظهار داشت: ما طلاب دوره ولایت هستیم و این دوره، دوره اعمال ولایت است، حوزه‎‏های علمیه باید برای اسلام شهید و علمدار تربیت کنند.

 

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که حوزه‎‏های علمیه باید برای اسلام، شهید و علمدار تربیت کنند، گفت: غفلت از نقش تربیتی حوزه‌های علمیه زیان‌بار است، امروز زمان آن رسیده که آموزه های مکتب تشیع را نه تنها با گفتار بلکه در عمل ترویج و اسلام ناب محمدی را معرفی کنیم.

 


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به توطئه‌های فرهنگی غرب علیه جهان تشیع گفت: غرب با برنامه از پیش تعیین شده قصد داشت به وسیله داعش و عناصر تکفیری اسلام را دین خشنی جلوه دهد، ولی مردان گمنام، کربلا را حفظ کردند و به داد خاورمیانه رسیدند.

 


وی با اشاره به این‌که هدف اصلی گروهک های تروریستی وابسته به غرب در منطقه خدشه‌دار کردن اسلام حقیقی و ترویج اسلام آمریکایی و صهیونیستی است، گفت: غرب به دنبال استحاله فرهنگی و هویتی جوامع اسلامی و شیعی است، هرگونه غفلت از این توطئه دشمن آثار جبران‌ناپذیری در دراز مدت خواهد داشت.

 


حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود بر االگوپذیری طلاب مدارس علمیه از سیره عملی شهدای روحانی دوران دفاع مقدس شد و گفت: بی‎قراری شهید فقط با لقای خدا آرام می‎گیرد، زیاد طول می‎‏کشد تا نسل جدید شهید را باور کند و بشناسد، در گذشته مردانی آمدند و رفتند و امروزه بیم آن می‎‏رود که این افراد تبدیل به افسانه شوند.

 


وی ادامه داد: شهدا دو معادله را به خوبی حل کردند، اولی معادله نفس بود، شهدا به خوبی از عهده مبارزه با نفس برآمدند. دومی معمای حد و حدود تکلیف اجتماعی بود که شهدا مشخص کردند این مقاومت باید تا چه میزانی باشد و آن میزان تا پای جان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات