۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۶۳۴
روزنامه دانمارکی خبر داد؛

فراگیر شدن دین اسلام میان دانمارکی‌ها و بحران مسیحیت

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه دانمارکی با اعلام این که در ده سال گذشته 5 هزار نفر از مردم این کشور اروپایی مسلمان شده‎اند از بحران مسیحیت در این کشور خبر داد.
مسلمانان دانمارک
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دانمارکی کپنهاگن پست با اعلام این که در ده سال گذشته 5 هزار نفر از مردم این کشور اروپایی مسلمان شده‎اند از بحران مسیحیت در این کشور خبر داد.
 
به گفته این روزنامه دانمارکی، علی رغم تبلیغات منفی رسانه های گروهی در دانمارک سازمان های اسلامی و مساجد از افزایش تعداد دانمارکی هایی که به مسلمان شدن علاقه نشان می دهند خبر داده اند.
 
عمران شاه، سخنگوی انجمن اسلامی دانمارک در این ارتباط به پایگاه خبری Metroxpress گفت: آمار علاقه مندان به گرایش به دین اسلام در سال جاری میلادی بسیار زیاد بوده و افزایش قابل توجهی را نسبت به سالیان گذشته نشان می دهد.
 
سخنگوی انجمن اسلامی دانمارک خاطرنشان کرد: بسیاری از دانمارکی ها به دلیل تبلیغات منفی رسانه های گروهی در مورد دین اسلام علاقه مند هستند که اطلاعات بیشتری در مورد دین اسلام از طریق مسلمانان به دست آورند.
 
روزنامه کپنهاگن پست دانمارک علت افزایش گرایش مردم این کشور به دین اسلام را نیاز به اعتقاد به یک چارچوب فکری آرامش بخش می داند.
 
مالنه داهل، یک جوان 19 ساله دانمارکی که هشت ماه است به دین اسلام گرویده در این ارتباط می گوید: من در یک خانواده از هم گسیخته بزرگ شدم و پدرم یک معتاد بود، بارها احساس کردم که احتیاج به چیزی دارم که به آن اعتقاد داشته باشم.
 
سازمان های اسلامی در دانمارک می گویند که سالیانه حدود 500 نفر از مردم این کشور به شدت لائیک و دین گریز مسلمان می شوند./990/ب902/ک
ارسال نظرات