۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۴۱۸۵
روزنامه «ایندیپندنت»:

انقلابیان با باطل شدن شناسنامه‎هایشان هزینه دفاع از مردم را می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه «ایندیپندنت» لندن با انتقاد از باطل کردن شناسنامه ۷۲ تن از مردم بحرین تأکید کرد که انقلابیان با باطل شدن شناسنامه‎هایشان هزینه دفاع از مردم را می‎پردازند.
ابطال تابعيت در بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «ایندیپندنت» لندن، امروز به انتقاد از اقدامات رژیم آل‎خلیفه در باطل کردن 72 عدد از شناسنامه انقلابیان بحرینی پرداخت و نوشت: باطل کردن شناسنامه سید احمد الوداعی، از فعالان حقوق بشر در بحرین به همراه 71 تن از انقلابیان نقض آشکار حقوق بشر است.


در این روزنامه آمده است: سید احمد الوداعی هزینه انتقاد مسالمت آمیز از رژیم آل‎خلیفه را با باطل شدن شناسنامه خود می‎پردازد.


سید احمد الوداعی در واکنش به باطل کردن شناسنامه‎اش از سوی رژیم آل‎خلیفه گفت: حکومت بحرین دلیل قانع کننده‎ای برای باطل کردن شناسنامه‎ام ندارد. من فعال حقوق بشر هستم و اعتراض به نقش حقوق بشر از وظایفم محسوب می‎شود.


وی افزود: این تصمیم ناعادلانه از سوی دادگاه بحرین اتخاذ نشده بلکه دستور پادشاه دیکتاتور این کشور است.


این فعال حقوق بشر بحرینی خاطرنشان ساخت: رژیم آل‎خلیفه به جای باطل کردن شناسنامه فعالان حقوق بشر، شناسنامه بحرینی‎های که در جنگ با سوریه به داعش کمک می‎کنند را باطل کند.


گفتنی است دولت بحرین روز گذشته به بهانه مبارزه با گروه‎های تروریستی و فعالان بحرینی شناسنامه و تابعیت 72 شهروند بحرینی را باطل اعلام کرد.


در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: با استناد به ماده 10 /ج هر شخصی که به منفعت کشور بحرین صدمه بزند یا به خطر اندازد به موجب این ماده از قانون اساسی بحرین، تابعیت و شناسنامه این قبیل افراد باطل می شود. از این رو وزارت کشور با مطرح کردن اسامی افراد مشمول این ماده از قانون اساسی به شورای وزیران بحرین و کسب موافقت از آنان 72 تبعه بحرینی، تابعیت و شناسنامه آنها باطل اعلام می‌شود./994/ب902/د

ارسال نظرات