۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۴۲۷۶
واکنش علمای سنی به جنایت دمشق؛

تروریست‎ها از مقابله با نیروهای مقاومت عاجز هستند

خبرگزاری رسا ـ علمای سنی لبنان در واکنش به جنایت تروریستی علیه زائران بارگاه حضرت رقیه(س) در دمشق، تأکید کردند که تروریست‎ها به دلیل ناتوانی از مقابله با نیروهای مقاومت به کشتار مردم بی‎گناه روی آورده‎اند.
انفجار تروريستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و جریان های اهل تسنن لبنان با صدور پیام های جداگانه، عملیات تروریستی علیه زائران حضرت رقیه(س) در دمشق را به شدت محکوم کردند. در این جنایت 6 زائر لبنانی به شهادت رسیدند.

 

العیلانی: این جنایت ادعای اعتدال جبهه النصره را نقش بر آب کرد

 

شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدا در پیامی تصریح کرد: انفجار تروریستی که جمعی از برادران مسلمان شیعه را در دمشق مورد هدف قرار به شدت محکوم می کنیم. این جنایت، تصویری آشکار از شیوه جنایتکارانه ای است که جریان های تکفیری طی آن خون مومنان را مباح می شمارند.

 

وی افزود: برخی از اهل تسنن از جبهه النصره به عنوان جریانی معتدل یاد می کنند اما این جنایت نشان داد این جبهه هیچ تفاوتی با سایر جریان های تکفیری به ویژه داعش ندارد.

 

این عالم سنی با اشاره به اینکه عاملان این جنایت درصدد انتساب این اقدام به اهل تسنن هستند، بر لزوم تحکیم وحدت اسلامی برای پاسخگویی به این جنایتکاران تأکید کرد.

 

هاشم منقاره: دست صهیونیستی در این جنایت کاملا مشهود است

 

شیخ هاشم منقاره رییس شورای توحید اسلامی و عضو اتحادیه علمای بلاد شام نیز به این جنایت واکنش نشان داد و گفت:  آیا این جنایت، پیام نزدیکی به دشمن صهیونیسم بود یا پاسخی به عملیات قهرمانانه مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی در مزارع شبعا به شمار می آید؟

 

وی ادامه داد: عاملان این جنایت در خدمت نقشه های صهیونیستی علیه امت و اسلام و انسانیت هستند. این جنایتکاران به شهروندان بی گناهی حمله کردند که به زیارت بارگاه نوه پیامبر(ص) شتافته بودند.

 

منقاره تصریح کرد: دست صهیونیستی در این جنایت کاملا مشهود است چرا که تروریسم صهیونیستی ما را به چنین جنایت هایی چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم عادت داده است.

 

العمل اسلامی این جنایت را به خانواده‎های شهدا تسلیت گفت

 

جبهه العمل اسلامی در پیام خود آورده است: این جنایت شنیع، وحدت امت را مورد هدف قرار داده و در چارچوب مصالح دشمن صهیونیستی به شمار می آید.

 

این جبهه، جنایت تروریستی علیه زائران حضرت رقیه(س) را به خانواده های آنان تسلیت گفت و برای مجروحان آروزی شفای عاجل کرد.

 

خضر الکبش:تروریست‎ها از مقابله با نیروهای مقاومت ناتوانند

 

شیخ خضر الکبش عضو تجمع علمای مسلمان، این جنایت را جزئی از اقدامات تروریستی داعش و جبهه النصره عنوان کرد.

 

وی گفت: این جنایت نشان دهنده عجز و ناتوانی جریان های تکفیری است چرا که آنان از مقابله با نیروهای مقاومت عاجز بوده و به چنین جنایت های پستی روی آورده اند.

 

عضور تجمع علمای مسلمان همچنین از نیروهای مقاومت در فلسطین، سوریه و عراق و حامیان آنان در کشورهای اسلامی تقدیر کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات