۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۴۲۸۲

چند خبر کوتاه از کاشان

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: پنج هزار و 700 نفر از دانش آموزان در مرحله اول مسابقات قرآن دانش آموزی این شهرستان شرکت کردند.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان ،حجت الاسلام رضا خرّمی معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مسابقات قرآن دانش آموزن در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان ، استان و کشور برگزار می شود.

وی یاد آورشد: در مرحله اول 900 نفر در رشته حفظ، 3800 نفردر رشته قرائت ،850 نفر در رشته تفسیر و 150 نفر از دانش آموزان پسر در رشته اذان شرکت کردند که از این تعداد دو هزار نفر موفق شدند جوازحضور در مسابقات مرحله شهرستان را دریافت کنند.

حجت الاسلام خرّمی افزود: مرحله دوم مسابقات نیز در روز شنبه 25 بهمن در جوار مرقد علامه ملامحسن فیض کاشانی آغاز خواهد شد و به مدت 10 روز در دو گروه پسران و دختران در محل دارالقرآن آموزش و پروش کاشان ادامه خواهد داشت.

وی یاد آورشد: ما از فرهنگ غنی قرآن برخوردار هستیم و دانش آموزان باید از چشمه جوشان معارف قرآنی و سیره نبوی بهره مند گردند و لازمه آن، معرفت و شناخت نسبت به این مفاهیم می باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: دوران تحصیل در مدرسه، بستر مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی و قرآنی به عنوان الگوی زندگی آگاهانه و سعادتمندانه است.

حجت الاسلام خرّمی یاد آورشد: مرحله اول مسابقات قرآن دانش آموزی شهرستان کاشان در سال جاری با عنوان یادواره علامه ملامحسن فیض کاشانی برگزار می شود.

شایان ذکر است، 55 هزار نفر دانش آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در شهرستان کاشان مشغول به تحصیل هستند.

تبیین مدیریت امام خمینی (ره) مغفول مانده است

عضوشورای اسلامی شهر کاشان گفت: در طول تاریخ علمای بسیاری برای برپایی نظام اسلامی تلاش کردند اما نتوانسته‌اند و یا بستر لازم فراهم نبوده است اما امام خمینی (ره) توانست با سرنگونی رژیم ستمشاهی، حکومت اسلامی را ایجاد کند.

علی هاشمی طاهری یکشنبه شب در مراسم افتتاح سرای محله شهید تورجی‌زاده، تبیین مدیریت امام راحل در ایجاد و اداره حکومت اسلامی را مغفول خواند و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی با درایت و بصیرت خود نهادهای انقلابی لازم را یکی پس از دیگری ایجاد کرد و اثبات کرد راه اسلام هیچ گاه به بن‌بست نمی‌رسد

وی سپاه پاسداران را یکی از این نهادها دانست و بیان کرد: این نهاد همواره حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و نقش مؤثر بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس حقیقتی انکارناپذیر است.

به گفته وی، دشمن در طول انقلاب همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های جدید سعی در ضربه زدن نظام داشته است که فتنه 88 از بارزترین آنهاست به گونه‌ای که حتی خطر آن از جنگ تحمیلی علیه ایران بیشتر بود که با هدایت رهبری آگاه و بصیرت مردم پایبند به ولایت خنثی شد.

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباطی امروز خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها نسبت به این خطر شد.

 

پیروی از سیره و روش شهدا بزرگترین وظیفه فعالان فرهنگی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: پیروی از سیره و روش شهدا و ترویج آن در جامعه بزرگ‌ترین وظیفه فعالان فرهنگی در شرایط امروز است.

مهدی ناد علی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یکشنبه شب در مراسم افتتاح سرای محله  شهید تورجی زاده این شهرستان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی از شهدا به عنوان متولیان و حافظان انقلاب اسلامی نام برد و گفت: پیروی از سیره و روش شهدا و ترویج آن در جامعه بزرگ‌ترین وظیفه فعالان فرهنگی در شرایط امروز است.

مهدی نادعلی افزود: در شرایطی که دشمن با برنامه‌های کارشناسی خود سعی در بی‌هویت ساختن جوان امروز دارد بهترین عکس‌العمل در برابر این توطئه دشمن حفظ هویت ارزشی جامعه و معرفی آن به نسل نوجوان و جوان است.

به گفته وی، شهید محمد رضا تورجی‌زاده از جمله شهدای بزرگ و صاحب اثر است که بیان آرمان‌ها و زندگینامه این شهید وارسته می‌تواند راهگشای بسیاری از جوانان باشد.

علی هاشمی طاهری عضو شورای شهر کاشان در این مراسم گفت: در طول تاریخ علمای بسیاری برای برپایی نظام اسلامی تلاش کردند اما نتوانسته‌اند و یا بستر لازم فراهم نبوده است اما امام خمینی(ره) توانست با سرنگونی رژیم ستمشاهی، حکومت اسلامی را ایجاد کند.

علی هاشمی طاهری، تبیین مدیریت امام راحل در ایجاد و اداره حکومت اسلامی را مغفول خواند و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی با درایت و بصیرت خود نهادهای انقلابی لازم را یکی پس از دیگری ایجاد کرد و اثبات کرد راه اسلام هیچ گاه به بن‌بست نمی‌رسد.

وی، سپاه پاسداران را یکی از این نهادها دانست و اذعان داشت: این نهاد همواره حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و نقش مؤثر بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس حقیقتی انکارناپذیر است.

به گفته وی، دشمن در طول انقلاب همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های جدید سعی در ضربه زدن نظام داشته است که فتنه 88 از بارزترین آنها است به گونه‌ای که حتی خطر آن از جنگ تحمیلی علیه ایران بیشتر بود که با هدایت رهبری آگاه و بصیرت مردم پایبند به ولایت خنثی شد.

وی، با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباطی امروز خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها نسبت به این خطر شد.

در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی سرای محله شهید تورجی زاده به عنوان هشتمین سرای محله کاشان طی مراسمی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

 

سراهای محله کاشان توسط روحانیت، معتمدان و فعالان فرهنگی اداره می شود

سرای محله سید الشهدا(ع) به عنوان هفتمین سرای محله کاشان طی مراسمی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

 مهدی نادعلی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مراسم افتتاح سرای محله سید الشهدا(ع) ، شورایاری و سرای محلات را پل ارتباطی بین مردم و شورای اسلامی و شهرداری دانست و گفت: با توجه به توسعه شهر، فعالیت سراهای محلات و شورایاری‌ها برای انعکاس مشکلات محله‌ها نقش بسزایی در برطرف کردن معضلات و خدمات بیشتر شهرداری دارد.

مهدی نادعلی، با اشاره به افتتاح سراهای محلات در کاشان برای نخستین بار و ضرورت ایجاد یک سازمان نظام‌مند برای آن افزود: سراهای محلات در این شهرستان در شرایط کنونی در قالب هیئت امنا متشکل از روحانیت، معتمدان و فعالان فرهنگی اداره می‌شود.

به گفته وی، با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی، سراهای محلات بهترین مرکز برای پرداختن به این موضوع با برگزاری دوره‌های آموزشی لازم است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح غدیرپژوهی برای نخستین بار در کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدید شهرداری در پرداختن به مباحث غدیرپژوهی، این طرح در شش مرکز سراهای محلات و دو فرهنگسرای معراج و مهردر حال اجرا است.

عضو شورای شهر کاشان نیز در این مراسم با اشاره به تنظیم بودجه 203 میلیارد تومانی شهرداری این شهرستان در سال 93 افزود: شهرداری کاشان در سال جاری تاکنون 206 میلیارد تومان درآمد داشته است و برای سال آینده بودجه 416 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

علی هاشمی طاهری، با بیان خدمات گسترده شهرداری کاشان، از افتتاح و کلنگ‌رنی 136 پزوژه در دهه فجر این شهرستان خبر داد.

به گفته وی، افتتاح سراهای محله از جمله اقدامات فرهنگی ارزشمند شهرداری است و شایسته است این سراها پس از افتتاح تقویت شوند تا در اجرای برنامه‌های خود موفق باشند.

این عضو شورای اسلامی کاشان، در ادامه با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیاری از انقلاب‌ها در دنیا صورت گرفته اما ماندگار نشده‌اند اما انقلاب اسلامی به برکت ایمان و خلوص نیت امام راحل و پشتیبانی و همراهی مردم همچنان در عزت و قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، سرای محله سید الشهدا(ع) به عنوان هفتمین سرای محله کاشان طی مراسمی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد./1307/پ203/ب

ارسال نظرات