۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۴۴۶۶
با موضوع حضور حضرت امام در نوفل لوشاتو؛

نمایشگاه عکس خلوت خورشید در حسینه جماران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه عکس «خلوت خورشید» با موضوع حضور حضرت امام (ره) در نوفل لوشاتو در حسینه جماران افتتاح شد.
امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، رسول صدر عاملی کارگردان سینما و خبرنگار روزنامه اطلاعات در نوفل لوشاتو در مراسم افتاحیه عکس از پاریس تا جماران باعنوان خلوت خورشید که دوشنبه 13 بهمن ماه در نگارستان جماران برگزار شد، گفت: این عکس ها در تاریخ خواهد ماند و خوشحال است که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقشی را ایفا کرده است.

 

وی افزود: این عکس ها را زمانی گرفتم که دوربین مجهزی نداشتم و همه این عکس ها را با یک دوربین دانشجویی گرفته است.

 

این کارگردان سینما با اشاره به خاطرات روز های حضور خود در پاریس گفت: در آن زمان من تنها خبرنگاری بودم که به نوفل لوشاتو رفتم و در آنجا ماندم.

 

صدر عاملی با بیان اینکه طاهره دباغ که نام مستعار ایشان خواهر طاهره بود  زمینه ماندن ایشان را در بیت امام در نوفل لوشاتو فراهم کرد، خاطرنشان کرد: ایشان به دو زبان خارجه عربی و انگلیسی تسلط داشتند و در شب برفی که من در نوفل لوشاتو ماندم، من را راه داد و به من دو پتو داد.

 

وی با اشاره به حضور امام در هوا پیمایی که با آن به ایران برگشتند، گفت: در آن زمان حاج مهدی عراقی و محسن رفیق دوست اجازه حضور خبرنگاران را به صندلی امام نمی دادند و یکی از خبرنگاران خود را به امام رساند و از ایشان احساسشان را برای ورود به کشور پرسیدند و امام هم آن پاسخ را به این خبرنگار دادند و در واقع امام می خواستند بگویند که مصاحبه نمی کنند و منظور ایشان این نبود که هیچ احساسی ندارند.

 

صدر عاملی اظهار کرد: من در آن دوره تنها خبرنگاری بودم که در طول سه ماه حضور امام در نوفل لوشاتو، آنجا بودم، به استثنای 15 روز اول را که شرایط مساعد نبود، به من اعتماد نمی‌کردند که در نوفل لوشاتو بمانم چون خبرنگار روزنامه اطلاعات بودم و این روزنامه  آن زمان طاغوتی بود.

 

صدر عاملی در پایان صحبت های خود گفت:  امیدوارم که عکس‌هایی که تحویل موسسه تنظیم و نشر آثار امام دادم تبدیل به کتابی شود که جاودانه و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بماند.

 

حجت الاسلام و المسلمین کمساری معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در  ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت های رسول صدر عاملی گفت: وی در طول  حضور خود در نوفل لوشاتو عکس‌های بسیاری از امام گرفته که  750 قطعه را در اختیار موسسه تنظیم نشر آثار امام قرار داده است.

 

کمساری با اشاره این که که  80 قطعه از این عکس‌ها در این نمایشگاه به نمایش در نیامده است، اظهار کرد: این عکس ها قرار است در کتابی منتشر شود و همچنین عکس‌های این نمایشگاه در نجف و اصفهان نیز به نمایش در خواهد آمد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش امام و تاریخ ساز بودن ایشان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز  بودند و تلألو و نورانیت اندیشه ایشان روشن کننده مسیر انقلاب اسلامی ما در ظلمات جهان معاصر بودند.

 

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: هنرمندان بسیاری ایام حضور امام در نوفل لوشاتو را به تصویر کشیده‌اند و گنجینه ارزشمندی از این دوران را خلق کردند.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم رسول صدر عاملی با حضور محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، کمساری معاون فرهنگی هنری موسسه جماران، سرتیپی مدیر موسسه نشر و تنظیم آثار حضرت امام خمینی (ره)، معاون قضایی رییس کل دادگستری اعضای شورای حل اختلاف استان البرز، استاد هادی، حجت السلام قبادی ، هنرجو مدیر جشنواره یار و یادگار نمایشگاه عکس خلوت خورشید را افتاح و از آن بازدید به عمل آوردند./818/پ202/ب6

ارسال نظرات