۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۴۴۴۸۲
عضو هیات رییسه مجلس:

دولت داده ها و ستانده های توافق ژنو را به صورت شفاف برای مردم بیان کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این سؤال که چرا نام برخی از افراد در تاریخ ماندگار است، گفت: کسی که در زمان معلوم و بنابر وظیفه خود ولی خدا را یاری کند در تاریخ باقی می ماند، شرط ماندگاری حمایت از ولی زمان است.
مهرداد بذرپاش مهرداد بذرپاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به ضرورت فراگیری و توجه به تاریخ گفت: این که بزرگان بر خواندن سرنوشت ها تأکید دارند به دلیل تکرار شدن تاریخ است.

 

پیروی از ولی زمان زمان رمز ماندگاری است

وی با مطرح کردن این سؤال که چرا نام برخی از افراد در تاریخ ماندگار است، افزود: کسی که در زمان معلوم و بنابر وظیفه خود ولی خدا را یاری کند در تاریخ باقی می ماند، شرط ماندگاری حمایت از ولی زمان است؛ به همین دلیل است که شخصی مانند مسلم بن عقیل و حبیب بن مظاهر بدون معرفی در فیلمی در تاریخ ماندگار شدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر ندانیم که تاریخ تکرار می شود فتنه ها را نمی توان درک کرد، اظهار داشت: اگر ظرفیت های داخل کشور را قبول نداشته باشیم و نگاه به بیرون باشد، به یقین رفتارها متفاوت می شود؛ همچنین اگر در منصب های اجرایی و حکومتی انسان دارای خودبرتر بینی شود و ادعا کند که فقط خودش می فهمد مشکلاتی به وجود می آید.

 

وی با اشاره به شروع مذاکرات هسته ای ادامه داد: از سال 82 مذاکرات هسته ای بین ایران و سه کشور غربی آغاز شد، رییس جمهور در آن دوران دبیر شورای عالی امنیت ملی بود؛ بعد از نشست سعد آباد که سه روز به طول انجامید ناگهان پیشنهاد تعلیق موقت مطرح شد، با البرادعی تماس گرفته شد که در روند مذاکرات قرار بر تعلیق نبود، البرادعی گفت شما کوتاه مدت تعلیق را بپذیرید تا پرونده ایران عادی شود که در نهایت این تعلیق پذیرفته شد.

 

پیشنهاد انجماد دو طرفه در سال 87 از سوی غرب مطرح شد

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که پلمپ روش غیر مؤدبانه برای دست کشیدن از کاری است، ابراز داشت: در عرف دیپلماتیک روشی بی ادبانه برای منصرف کردن از کاری را پلمپ می گویند، که این پلمپ از سوی غربی ها و در نیروگاه های هسته ای اعمال شد، بعد از پلمپ این نیروگاه ها ایران به عنوان محور شرارت شناخته شده و قطعنامه ای بر علیه آن صادر شد؛ متأسفانه وزیر امور خارجه در این دوران به غربی ها گفت که اگر با ما توافق نکنید رقبای ما در انتخابات به پیروزی می رسند.

 

وی با اشاره به این که از سال 84 تا سال 87 پیشرفت چشم گیری در مسائل هسته ای داشتیم، عنوان کرد: بعد از این رشد بسیار خوب، در سال 87 خاویر سولانا به ایران آمد و پیشنهاد انجماد دو طرفه را مطرح کرد، این پیشنهاد بدان معنا بود که ایران از غنی سازی هسته ای دست بکشد و غرب تحریم ها را از بین ببرد، اما متأسفانه  مذاکره درباره جزئیات این مسأله به دلیل کارشکنی های غرب به نتیجه نرسید.

 

بذرپاش به فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: بعد از کارشکنی غرب در ارائه جزئیات مذاکره و گذشت چند هفته از فتنه، اوباما ایران را کشوری نامشروع عنوان کرد و مذاکرات را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت، در جریان همین فتنه وزیر دفاع آلمان و نتانیاهو گفتند تا زمانی که مردم در خیابان ها حضور دارند باید با وضع تحریم های سنگین ایران را نابود کرد.

 

وی با بیان این که ایران از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریم است، خاطرنشان کرد: نسل نخست تحریم های بعد از انقلاب بعد از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد، در نسل دوم تحریم جامعه ایران و لیبی صورت گرفت که لیبی به دلیل قبول کردن فشار غرب از لیست تحریم خارج شد، نسل سوم تحریم که امروزه با آن مواجهیم نیز از زمان قطعنامه 1929 آغاز شده و تحریم جامع علیه ایران نام دارد.

 

وطن فروشی فتنه گران تحریم ها را اثر گذار کرده است

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این سؤال که چرا تحریم نسل سوم تأثیرگذارتر بوده است، گفت: برخی از افراد وطن فروش و فتنه گر اطلاعات مردم را در اختیار دشمن قرار دادند، مخملباف به عنوان نماینده جنبش سبز در غرب حضور پیدا کرد و گفت اگر ایران را تحریم کنید حکومت در برابر خواسته های شما تسلیم می شود.

 

وی افزود: اگر کسی در زمان جنگ اطلاعات مردم را به دشمن بفروشد حکمش چیست، آیا غیر از اعدام است؛ فتنه دعوای بین احمدی نژاد و موسوی نبود، فتنه به معنای کاهش فروش یک میلیون بشکه نفت در یک روز برای ایران است، فتنه بدان معنا است که مملکت می توانست کارهای بزرگی انجام دهد اما اکنون به دلیل همین وطن فروشی ها با مشکل مواجه شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که توافق ژنو سوت و کف ندارد، اظهار داشت: اگر مسؤولان می توانند به مردم داده ها و ستانده ها را شفاف بگویند، هنر دیپلماسی خندیدن و گرفتن عکس یادگاری نیست، این گونه برخوردها از دستگاه معرفتی تعظیم بر کدخدا نشأت می گیرد.

 

توافق ژنو بین آمریکا و عربستان صورت گرفت

وی ادامه داد : متأسفانه در جریان توافق ژنو بازرسی های بی جا پذیرفته شده است که داوری آن با شورای حکام است؛ بنابراین اگر یک کشور از اعضای شورای حکام درباره این بازرسی ها ابهام درست کند پرونده ایران تا سال ها در جریان می ماند، آمریکا کشورها را به ایجاد ابهام وادار می کند؛ بعد از توافق ژنو 8/1 میلیارد دلار اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شدند، برای نخستین بار در طول تاریخ تأسیس سازمان ملل سفیر معرفی شده  ایران پذیرفته نشد.

 

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که توافق ژنو بین سعود الفیصل(وزیر خارجه عربستان) و جان کری صورت گرفته است، ابراز داشت: اگر ایران توافق ژنو را برده پس چرا قیمت نفت به 43 و نیم دلار رسیده است؛ اگر توافق ژنو برد برد است باید مشخص باشد که چه چیزی گرفته ایم، ما بیست درصد را دادیم اما غرب در قبال آن عملی انجام نداد.

 

توافق باید منطقی و درست باشد
 وی با اشاره به این که آمریکا در بدترین شرایط خود قرار دارد، عنوان کرد: چرا آمریکا با وجود شرایط بحرانی خود با ایران به این صورت برخورد می کند، آیا غیر از این است که مسؤولان ما از موضع عزت با آنان برخورد نکرده است؛ هیچکس مخالف توافق نیست اما توافق باید منطقی و درست باشد.

 

بذر پاش با انتقاد از سخن برخی از مسؤولان خاطرنشان کرد: چرا برخی می گویند که مسأله هسته ای برای نظام هزینه ایجاد کرده است، توافق در کلیات بی معنا است؛ تمامی مسائل باید به صورت جزئی بوده و معلوم باشد که غرب چگونه، چه زمانی و به چه اندازه قرار است تحریم ها را لغو کند، برخی برای توافق کلی که قرار است 4 فروردین انجام شود تبلیغات بسیاری می کنند، ما موافق توافق در جزئیات هستیم.

 

وی با بیان این که انگیزه افراد جریان هسته ای را هدایت می کند، گفت: آمریکا نقشه های بسیاری برای ایران طرحی کرده که از جمله آن ها فشار لفظی بر ایران با تهدید به گزینه نظامی است؛ بسیاری از فرافکنی و بازی های ایجاد شده درباره فساد دولت قبل دروغ است، متأسفانه مسؤولان بر مشکلات داخلی حریف نشدند و نتوانستند به وعده های خود عمل کنند دست به چنین کارهایی می زنند که ضعف های خود را پوشش دهند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات شیب ملایم در بورس افزود: چند روز بعد از توافق ژنو و شاخص کل بورس 28 درصد افت کرد، این افت به معنای از بین رفتن 110 هزار میلیار تومان از سرمایه جامعه است.

 

سیاه نمایی سبب ایجاد توقع در بین مردم می شود

وی به دلایل تورم در سال های 91 و 92 اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل ایجاد تورم در این سال ها تبدیل دلار 1200 تومانی به 3000 تومانی و به دلیل تحریم است، این که می گویند مسکن مهر تورم را ایجاد کرده دروغ محض است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این این که سیاه نمایی سبب ایجاد توقع در بین مردم می شود، ابراز داشت: اگر کسی سیاه نمایی کرده و خود را آدم خوب و دیگران را فاسد معرفی کند و نتواند به وعده های خود جامه عمل بپوشاند به یقین نارضایتی مردم را به وجود آورده است.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با کاهش قیمت نفت، درآمد های های ایران 18 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است؛ متأسفانه در حوزه اقتصاد مقاومتی هیچ کار جدی انجام نشده است، اگر هزینه های جاری کشور بدون اتکا به نفت اداره شود مهم ترین کار را انجام داده ایم./1323/پ201/ج

 

ارسال نظرات