۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۷۵۹
عضو خبرگان رهبری:

حوزه خود را در قبال نظام مسؤول می داند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: حوزه‌های علمیه خود را در قبال حفظ این نظامی که به ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌های انسان‌های مؤمن و متعهد به دین اسلام حاصل شده است، مسؤول می‌دانند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بنیان‌گذار مبارزات انقلابی در ایران حوزه‌های علمیه بوده با این وجود پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌ها به صلاحدید امام امت(ره) و علمای معظم استقلال خود را حفظ کردند و مانع از تبدیل شدن حوزه‌های علمیه به یک زیر مجموعه دولتی شدند.

 

وی ادامه داد: مستقل بودن حوزه‌های علمیه هیچ منافاتی با اینکه در قبال حفظ و هدایت و رهبری نظام جمهوری اسلامی مسؤول باشند، ندارد و حوزه‌های علمیه خود را در قبال حفظ این نظامی که به ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌های انسان‌های مؤمن و متعهد به دین اسلام حاصل شده است، مسؤول می‌دانند.

 
عضو خبرگان رهبری شعار جدایی دین و دین‌دار از سیاست را بی‌اساس خواند و افزود: برخی از افراد سطحی نگر که حرف از استقلال حوزه‌ها می‌زنند تصور می‌کنند که این استقلال به معنی کنار گذاشتن نظام حکومتی و بی‌تفاوت بودن در قبال این حکومت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: وقتی نظام، نظام اسلامی است و حوزه‌های علمیه در تشکیل و راه اندازی آن تاثیرگذار بودند، به طور طبیعی این وظیفه را هم دارد که برای جهت دهی و هدایت فعالیت‌های نظام و جلوگیری از اختلال‌هایی که ممکن است در نظام پیش بیاید، کوشا و فعال وارد شود.
 
تخصصی سازی علوم حوزوی از تاکیدات رهبری است
 
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت تخصصی سازی علوم حوزوی اشاره و افزود: نکته دوم که درباره حوزه‌های علمیه مد نظر است و مقام معظم رهبری هم در سفر به قم به آن مسأله اشاره فرمودند، موضوع تغییر روش و شرایط آموزشی در حوزه‌های علمیه و تخصصی سازی برخی از دروس در حوزه‌های علمیه است.
 
وی اضافه کرد: در این مورد کارهای خوبی صورت گرفته است و اکنون ما شاهد این مسأله هستیم که روش آموزشی در حوزه‌های علمیه به سمت تخصصی کردن برخی از دروس پایه و معتبر در حرکت است و در سطح سه دروس به صورت تخصصی ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به لزوم وفق دادن مثبت حوزه‌های علمیه با تحولات بنیادینی که در جهان کنونی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه توانسته است خود را با شرایط و تحولات کنونی جهان به نحو احسن وفق دهد و در مسیر پیشرفت و تعالی دین اسلام در جهان گام بردارد و در این زمینه‌ها کارها و آثار ارزشمندی را به جهان عرضه کند./936/ت302/ب4
ارسال نظرات