۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۴۷۹۷

برگزاری جشن انقلاب در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بقاع متبرکه و حرم اهل‌بیت(ع) زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد، گفت: امسال مراسم جشن انقلاب در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در حاشیه جشن های انقلاب در جمع خبرنگاران بابیان این‌که حرم اهل‌بیت(ع) و بقاع متبرکه کانون انقلاب بود و توانست موجب پیروزی انقلاب و حفظ دستاوردهای آن شود، گفت: امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 30 بقعه متبرکه میزبان برنامه‌های انقلاب هستند.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر در کنار برنامه‌های فجر انقلاب اسلامی، طرح میقات الرضا (ع) هم در بقاع متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی در حال انجام است، افزود: ازآنجایی‌که هدف انقلاب احیای فرهنگ قرآن و اسلام ناب محمدی در جامعه بود، همزمان با فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های قرآنی و محافل انس با قرآن به‌صورت گسترده در بقاع متبرکه و مجتمع‌های فرهنگی و مذهبی استان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به‌روز شمار انقلاب و روز زن و خانواده در تقویم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: به مناسبت این روز در تمامی بقاع متبرکه مبلغان به‌صورت محوری نقش زنان و خانواده را در پیروزی انقلاب تشریح کرده و وظایف خانواده‌ها وزنان را برای حفظ دستاوردهای انقلاب تبیین خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با اشاره به ثبت 10 وقف جدید در خراسان جنوبی در ماه اخیر ادامه داد: وقف یکی از فرهنگ‌هایی بود که برکت انقلاب در کشور احیا شود و درآمد و مدیریت موقوفات که در دوران پهلوی مورد استثمار و بی‌توجهی قرارگرفته بودند به دست نظام اسلامی افتاد و در راستای عمران و آبادی کشور مورداستفاده قرار گرفت.

 

وی با اشاره به این‌که انقلاب مبدأ استعمارستیزی در جهان است، تأکید کرد: دشمن به‌این‌علت انقلاب را موردتهاجم قرار داده است که از قدرت بیدارگری روزافزون آن می‌ترسد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است؛ بنابراین برای صدور جهانی پیام انقلاب، ابتدا باید به کشور خود توجه کرده و محورهای فرهنگی را در جامعه اصلاح کنیم، زیرا عصر ما زمان نبرد فرهنگ‌ها است و فرهنگی که بتواند ارزش‌های خود را به‌خوبی به سایر امت‌ها منتقل کند پیروز میدان است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: دلیل ترس دشمن از انقلاب فرهنگی قوی اسلامی و اصیل آن است؛ بنابراین ما تا زمانی که فرهنگ اصیل و اسلامی را در جامعه حفظ کنیم دشمن قادر به مقابله بافرهنگ و امت ما نخواهند بود و چون فرهنگ اسلام دارای قدرت جذب حداکثری است تمامی امت‌ها آن را به‌مرورزمان جذب خواهد کرد.

 

وی بابیان این‌که باید سنت وقف به‌عنوان یک نماد انقلابی در جامعه گسترش یابد، یادآور شد: با احیای سنت وقف موفق به گسترش فرهنگی انقلابی و اسلامی در جامعه خواهیم شد.

 

لازم به ذکر است، بر اساس روزشمار انقلاب برنامه‌های فرهنگی توسط مبلغان در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات