۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۴۴۸۰۳
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح:

گردان‌های قسام گروه مقاومتی است و نه سازمان تروریستی

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با اعلام مخالفت قاطع این جنبش با حکم دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فوری مصر که نام گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود، تصریح کرد که گردان‌های قسام یک گروه مقاومتی است و نه سازمان تروریستی.
نبيل شعث عضو جنبش فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل شعث عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت وگو با روزنامه فلسطین ـ چاپ غزه ـ خاطر نشان کرد که جنبش حماس عضو جدایی ناپذیر ساختار سیاسی فلسطین است و جنبش فتح سعی در تحقق وحدت ملی با آن را دارد.

 

وی در عین حال تصریح کرد که ما با حکم اخیر دادگاه مصر مبنی بر سازمان تروریستی بودن قسام مخالف هستیم و تاکید می‌کنیم که گردان‌های قسام یک گروه مقاومتی است و نه سازمان تروریستی.

 

شعث تصریح کرد که حکم مذکور رای اولیه است و می توان یک وکیل فلسطینی را مسؤول ارائه دادخواست صدور حکم استیناف کرد.

 

وی در عین حال به سفر قریب الوقوع هیات سازمان آزادی بخش فلسطین ساف به نوار غزه اشاره کرد و گفت: این هیات در جریان دیدار با رهبران حماس طرح جدیدی را به آن‌ها ارائه خواهد کرد که مبتنی بر تشکیل جبهه یکپارچه فلسطینی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی، مراجعه به دیوان کیفری بین المللی لاهه به منظور محاکمه و مجازات این رژیم و تداوم مبارزات مردمی است./994/ب103/د

ارسال نظرات