۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۴۴۸۴۸

۳۴۲ خانه قرآن در شهرها و روستاهای آذربایجان‌شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از تأسیس و راه‌اندازی ۷۴ خانه قرآن شهری و روستایی در سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی آحاد جامعه است.

 


وی با بیان این‌که تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی و ارتقای شاخص های فرهنگ دینی وکاهش آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع شهری و روستایی از اهداف تأسیس خانه های قرآن است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 74 خانه قرآن تأسیس شده که از این تعداد 48 خانه شهری و 26 خانه روستایی هستند.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون 342 خانه قرآن در شهرها و روستاهای استان زیر نظر تبلیغا
ت اسلامی در زمینه آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن فعالیت می‌کنند، گفت: خانه‌های قرآن با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه مؤسسات قرآنی راه‌اندازی می شوند.

 


حجت الاسلام عظیمی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم منعقد شده، حمایت از گسترش فعالیت های قرآنی و فرهنگی در شهرها و روستاها جزو تعهدات وزارت کشور و شناسایی، ساماندهی و پشتیبانی نرم افزاری از فعالیت خانه های قرآن جزو تعهدات سازمان دارالقرآن الکریم است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 120 برنامه به همت کمیته قرآنی ستاد دهه فجر آذربایجان ‎شرقی برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری 70 محفل انس با قرآن، 19 مسابقه قرآنی، 15 همایش قرآنی، 10 کرسی تلاوت و 6 مراسم تجلیل از فعالان قرآنی از اهم برنامه ها در دهه فجر است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: استفاده از فرصت و فضای تبلیغی مناسب دهه مبارک فجر برای شناساندن مفاهیم عالی قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی از طریق جذب مخاطبان و علاقه‌مندان به انجام فعالیت‌های دینی و قرآنی و ایجاد فضای قرآنی در سراسر کشور به صورت همزمان از اهداف برنامه های کمیته قرآنی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات