۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۸۶۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر شهید جانباز علی عسگر پروین در مسجد سلیمان، دیدار حلقه های صالحین آبادان با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه مد اسلامی در دزفول و برگزاری همایش فجر آفرینان در ایذه از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر شهید جانباز 70 درصد علی‌عسگر پروین فردا پنج‌شنبه، 16 بهمن ساعت 9 از مسجد جامع شهرستان مسجدسلیمان تا  قبرستان بی‌بیان برگزار خواهد شد.

علی‌عسگر پروین 21 بهمن سال 61 در منطقه شلمچه در اثر درگیری با دشمن بعثی و مجروحیت شدید اسیر شد و در تاریخ 6 بهمن سال 67 آزاد و به افتخار جانبازی 70 درصد نائل آمد.

بر اساس این گزارش، این جانباز آزاده روز گذشته 14 بهمن به علت بیماری قلبی درگذشت و به یاران شهیدش پیوست.

 

دیدار حلقه های صالحین آبادان با خانواده شهدا

سیدمحمد مولوی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان اظهارداشت: مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای این شهرستان ساعت 15:30 فردا پنجشنبه 16 بهمن در گلزار شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که اعضا حلقه‌های صالحین شهرستان آبادان ساعت 15 فردا 16 بهمن با خانواده شهدا دیدار خواهند داشت، گفت: نماز وحدت با حضور دانش‌آموزان مدارس همجوار به امامت حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور امام جمعه شهرستان آبادان در دبیرستان حضرت صدیقه کبری(س) برگزار خواهد شد.

مولوی با اشاره به این که پیاده‌روی با حضور سپاهیان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج ناحیه آبادان امروز 14 بهمن برگزار شد، گفت: جشن دهه فجر انقلاب اسلامی برای عموم مردم به مدت دو شب در سینما نفت آبادان برگزار می‌شود.

 

برپایی نمایشگاه مد اسلامی در دزفول

سرداری‌زاده، مشاور فرماندار دزفول در امور بانوان ابرازداشت: نمایشگاه مد لباس اسلامی ایرانی با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف 29 بهمن در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دزفول برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که همایش انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی اسلامی ایرانی در دزفول و 9 شهر حومه به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، گفت: این همایش برای بانوان خانه‌دار برگزار می‌شود.

مشاور فرماندار دزفول در امور بانوان افزود: همایش تشکیل کارگاه نقش مادران در زنده نگه داشتن یاد امام و انقلاب در سنین کودکی در ایام دهه فجر در سالن ایثار شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش نقش‌آفرینی زنان و دختران در توسعه پایدار بیان کرد: این همایش 12 بهمن در سالن ایثار شهرستان دزفول با حضور 400 دانش‌آموز دبیرستانی و مدیران برگزار شد.

سرداری‌زاده در پایان عنوان کرد: خاطره‌گویی انقلاب اسلامی، رنگ‌آمیزی تصاویر مربوط به انقلاب اسلامی توسط کودکان در کتابخانه عمومی، نمایشگاه عکس شهدای انقلاب اسلامی، همایش سیاست‌های جمعیتی، برگزاری نمایشگاه از بیانیه‌های کودکان در هتک حرمت به ساحت پیامبر(ص)، مشاعره دانش‌آموزی با موضوع انقلاب اسلامی و دیدار کودکان با خانواده شهدا در شهرستان دزفول از جمله برنامه‌های این شهرستان در ایام دهه فجر است.

 

برگزاری همایش فجر آفرینان در ایذه

کورش مهرزادگان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ هلال احمر در شهرستان اظها داشت: این همایش در اوایل هفته آینده، به‌مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: همایش با عنوان فجرآفرینان هلال برای نکو‌داشت خدمات داوطلبانه اعضای فعال این اداره خواهد بود.

رییس جمعیت هلال احمر ایذه با اشاره به زحمات بی‌دریغ اعضای داوطلب این اداره خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان و رخ‌دادن حوادث گوناگون جاده‌ای وکوهستانی نیروهای این نهاد همواره به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی بوده‌اند.

مهرزادگان اضافه کرد: امدادگران و اعضای هلال احمر این شهرستان در هنگام رخ‌دادن حوادث گوناگون، به‌ عنوان نخستین نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این همایش تلاش شده که از زحمات این فداکاران داوطلب آن‌گونه که در شأن آن ها است تجلیل شود.

رییس جمعیت هلال احمر ایذه در پایان با اشاره به متنوع بودن برنامه پیش‌بینی شده و حضور مسؤولان استانی و شهرستانی یادآور شد: با تشکیل کمیته‌های گوناگون، تمام کارهای این برنامه به‌صورت تخصصی انجام و در پایان برنامه از فعالان عرصه خدمات‌رسانی در زمینه امداد و نجات و برنامه‌های هلال احمر تجلیل به‌عمل خواهد آمد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات