۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۵۰۸۲
مدیر حوزه علمیه ولی عصر اهواز:

اعتقاد و اعتماد به روحانیت نمایانگر بصیرت و اسلام خواهی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اظهارداشت: اعتماد و اعتقاد مردم به حوزه های علمیه به عنوان کانون های فرهنگ ساز واسلام خواهی و بصیرت آن ها است.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي

حجت الاسلام سیدجعفر موسوی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که گرایش مردم به روحانیت در انقلاب 57 نشانه بلوغ فکری و دینی مردم است، ابرازداشت: روحانیت در دوران و عرصه های گوناگون نشان داد که همواره این کانون های دینی در کنار مردم هستند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان کانون های دینی و فرهنگی رکن اساسی پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بودند، ابرازداشت: حکمت، اسلام خواهی ملت ایران و ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگون شدن رژیم شاه بودند.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز امام خمینی(ره) را نمونه فردی دور اندیش و بادرایت توصیف و عنوان کرد: امام خمینی(ره) فردی نبود که در عرصه ای ویژه تخصص داشته باشد بلکه در همه زمینه های فقهی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعیت داشت.

وی گفت: این ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار اخلاص و صادق بودن سبب گرایش مردم به ایشان شد.  

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) با اشاره به حدیت «من اصلح ما بینه و بین الله اصلح الله ما بینه و بین خلقه» بیان داشت: هر کس رابطه خودش را با خدا اصلاح کند خدا رابطه مردم با او را اصلاح می کند و این عامل دیگر گرایش مردم به امام است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به نقش کنونی حوزه های علمیه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ابرازداشت: هم اکنون حوزه های علمیه باید با توجه به آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به وظایف خود عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اظهارداشت: اعتماد و اعتقاد مردم به حوزه های علمیه به عنوان کانون های فرهنگ ساز و اسلام خواهی نشان دهنده بصیرت آن ها است.

حجت الاسلام موسوی استکبار جهانی، دشمنی های غرب و غرور و خود بزرگ بینی را مهم ترین موانع پیش روی انقلاب توصیف و عنوان کرد: غرورداشتن در مسیر تحقق آرمان های انقلاب به معنای حرکت به عقب است.

وی در پایان جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل را ویژه توصیف و عنوان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان الگویی برای حرکت های بیداری اسلامی در منطقه است./9452/ت303/ب2

ارسال نظرات